י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

היהודי החזק בעולם: הכירו את ג'ראד קושנר

חתנו של נשיא ארה"ב מנהל עבורו את העניינים, וקיים סיכוי שהוא יהפוך רשמית לראש הסגל של הבית הלבן

קושנר. צילום: רויטרס
קושנר. צילום: רויטרס

תזכרו טוב את השם ג'ראד קושנר - חתנו האורתודוקסי בן ה-35 של הנשיא האמריקני הנבחר דונאלד טראמפ, מאחר והוא ואשתו איוונקה הם האנשים החזקים בבית הלבן לארבע השנים הקרובות.

קושנר ואשתו חברים בצוות המצומצם שהקים טראמפ, שתפקידו למנות את האנשים המתאימים לתפקידי מפתח בבית הלבן. עד ה-20 לינואר, בעוד פחות מ-70 יום, יהיה על טראמפ להרכיב את הקבינט בעזרתם. קושנר היה בן המשפחה היחיד שהוזמן להצטרף לטראמפ בביקורו הראשון בבית הלבן ביום חמישי האחרון, ובשעה שכלי התקשורת היו עסוקים בתיעוד פגישתו הראשונה של טראמפ עם הנשיא ברק אובמה, חמק קושנר לפגישה ארוכה עם דניס מקדאנה, ראש הסגל של הנשיא אובמה ונראה מטייל לצידו של ראש הסגל במדשאת הבית הלבן.

ספקולנטים בארה"ב כבר העלו את שמו של קושנר כמי שעשוי להתמנות לראש הסגל, אלא שאם קושנר יתמנה לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן, הוא יאלץ לוותר על עסקיו בתחום הנדל"ן ועל ניהול עיתון האובזרוור בניו יורק. כמו כן, בתפקיד ראש הסגל יהיה על קושנר לעבור להתגורר בוושינגטון.

בנוסף, מתברר כעת כי קושנר הוא האיש שניהל מאחורי הקלעים את מטה הבחירות של טראמפ. במהלך קמפיין הבחירות כשיריביו של טראמפ האשימו אותו באנטישמיות, היה זה קושנר שיצא להגנתו, וכתב בעיתון שבבעלותו טור אישי בו הדגיש כי חותנו אינו גזעני ואינו אנטישמי, ומהיום הראשון שיצא עם בתו, הוא ומשפחתו התקבלו באהבה ע"י טראמפ.

כבר במהלך קמפיין הבחירות הזכיר טראמפ את חתנו מספר פעמים, "אני אוהב אותו והוא בחור מוכשר מאוד ופוליטיקאי מוכשר, למרות שהוא עוסק בנדל"ן אני חושב שהוא לא פחות טוב בפוליטיקה" אמר טראמפ. קושנר גם היה זה שהכין לטראמפ את הנאום שנשא באמצעות הלווין בכנס הבחירות שערכה המפלגה הרפובליקנית לפני שבועיים בירושלים על הר ציון.

ג'ראד קושנר נולד למשפחה אורתודוקסית מודרנית, הוא בנו הבכור של צ'ארלס קושנר, טייקון נדל"ן מניו ג'רזי, לקושנר אח יהושע ושתי אחיות. בצעירותו למד בישיבה מודרנית בניו ג'רזי, בהאוורד יוניברסיטי היוקרתית ואח"כ בניו יורק יוניברסיטי. בהמשך הכיר את איוונקה טראמפ ונישא לה לאחר שהתגיירה. כיום יש לבני הזוג 3 ילדים.

כמתמחה במשפטים שירת במשרדו של התובע המחוזי של מנהטן רוברט מורגנטאו. בהמשך נכנס לניהול עסקי הנדל"ן המשפחתיים, ובגיל 26 בלבד חתם על רכישת הנכס היחיד היקרה ביותר בהיסטוריה. בגיל 25 רכש את האובזרוור והפך אותו לעיתון רווחי.

באופן מפתיע למדי, בין השנין 1991 ל-2006 תרם קושנר יותר ממאה אלף דולר לקמפיינים שונים של המפלגה הדמוקרטית דווקא. כאמור, במהלך הקמפיין האחרון סייע רבות לחותנו, והטענות הן כי הוא זה שהוביל וניהל את הקמפיין במדיה הדיגיטלית.

איוונקה טראמפ נחשבת לאישה בעלת חושים פוליטיים חדים, יכולות ניהול מרשימות והיא נמצאת במעגל הייעוץ הפוליטי הקרוב ביותר לאביה. כיום היא מכהנת כסגנית נשיא בכירה לפיתוח וממלאת מקומו של טראמפ בהיעדרו. למעשה, היא מנהלת את כל פעילות הפיתוח העסקי של קבוצת טראמפ בנדל"ן ובמלונאות.

דובריו של טראמפ הבהירו פעם אחר פעם כי "דונלד סומך עליה בעיניים עצומות". חבר קרוב של המשפחה אמר שלכולם ברור שהיא הטובה ביותר במשפחה: "גם שאר האחים שלה מייעצים לאבא שלהם וימשיכו לייעץ ולהשפיע, אבל אין ספק שהיא הכי טובה". אחד האנשים שעבדו מולה סיפר בגילוי לב: "היא אחד האנשים הכי חכמים שפגשתי. היא יסודית, חרוצה ונושאת ונותנת מעולה".

כעת נותר רק לעקוב ולראות כיצד ישתלב הזוג היהודי בהנהגת המעצמה הגדולה בעולם וכיצד ישפיע הדבר לחיוב על מדינת ישראל.
ג'רארד קושנר דונלד טראמפ איוונקה בחירות ראש הסגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד