ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

חוק ההסדרה: סמוטריץ' נגד עמיר פרץ

במקביל להעלאתו הצפויה של חוק ההסדרה בממשלה מחר, יוצא שר הביטחון לשעבר נגדו וטוען כי הוא מסוכן לישראל

עמונה. צילום: פלאש 90
עמונה. צילום: פלאש 90

חוק ההסדרה שצפוי לעלות לדיון מחר (א) בועדת השרים לענייני חקיקה, מאיים לגרור את המערכת הפוליטית כולה למאבק, זאת לאחר שהוא בא לעקוף את החלטת בג"צ שקבעה כי ההתנחלות עמונה שבבנימין תפונה.

יוזמי החוק, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אומרים הערב כי "אישור חוק ההסדרה מחויב המציאות, לא רק מבחינה מוסרית כלפי התושבים שהתיישבו שם בעידוד המדינה, אלא גם מבחינה אידאולוגית".

לדבריהם, "זו ממשלת ימין וכיום עננת הממשל האמריקאי לא יכולה לשמש עוד כתירוץ להמשך יישום מדיניות שמאל. במידה ויהיה בכך צורך, ננהל מאבק בלתי מתפשר במטרה לאשר את החוק ולסיים את הסאגה בה נתונים אזרחים שומרי חוק - הן בעמונה והן ביישובים אחרים, ולאפשר גם להם כמו לכלל אזרחי המדינה חיים נורמליים של חובות וזכויות".

מנגד, שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ אמר הערב כי "בניית המאחזים וההתנחלות הפוליטית עולה לנו מחיר מוסרי גדול. גם יוזמי חוק ההסדרה בגרסאותיו השונות מכירים בכך שמדובר בקרקע פלסטינית פרטית. אם מחר יחליטו עבריינים לבנות בת״א על אדמה שלא שלהם מי מעלה על הדעת שזה 'יוסדר' באיזשהו תהליך?"

לדבריו, "גם בגרסתו הנוכחית חוק ההסדרה הוא לא יותר מתכסיס משפטי להוליך שולל את כולם כל הזמן: את בית המשפט העליון, את העולם ואת התושבים עצמם. הצרה היא שתכסיסים כאלה פוגעים בעיקר במדינת ישראל, בביטחון שלה ובצביון היהודי-דמוקרטי שלה".

פרץ הוסיף: "את התשומות והמשאבים של הממשלה המושקעים במאחזים כמו עמונה צריך להפנות אל הפריפריה החברתית בישראל. הממשלה בוחרת שוכחת את הנגב והגליל כדי לבנות מציאות דו-לאומית ביהודה ושומרון. המאחזים וההתנחלויות הפוליטיות הם לא הציונות שלי".
חוק ההסדרה עמונה נפתלי בנט נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד