י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשיפה: השלום בין גור לליטאים - גם בנדל"ן

וגם: סיקור מיוחד של נצחון דונלד טראמפ, בבקהילה מתחלפים ובמשפחה מתנצלים וענק הזמר החסידי שופך שיח בכותל • וגם: מי הדגלאי שהשתתף בקורס נהיגה מונעת? • מי הוביל קבוצת יפנים לכיכר ספרא? • ואיזו מקהלה זימרה אצל הנגיד הבלגי?

חשיפה: השלום בין גור לליטאים - גם בנדל"ן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

פינת טראמפ
לייבל'ה, מיחידי סגולה שצפו נכונה את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, עודכן כל העת מניו יורק על הנעשה והנשמע. כך התגלגל לידו תיעוד של העיתונאי השנון חיים לוינסון, שעשה תשובת המשקל והגיע לשאת תפילה בציון הרבי מחב"ד בלוק חדשני, כשהוא חבוש כיפה יפהפיה ואף מדליק נר לזכרו של הרבי. אם לאיוונקה זה עבד אולי גם ב'הארץ' זה יתפוס.



ומי שעוד הגיע לניו יורק הוא איש יחסי הציבור יצחק פלדמן, שרשמיו מהבחירות התפרסמו על גבי 'בקהילה'. בין קפיצה למטה של קלינטון ומעבר חד לאקשן אצל טראמפ, הגיע פלדמן למעוז ערוץ 10 במנהטן, שם בהפוגה קלה של השדרנים התלבש על האולפן.



אחרי שהעיתונאי שלמה ריזל, ראש דסק החוץ של 'קול חי', סיים את הגשת המשדר המיוחד בשעה 5 בבוקר בליל הבחירות הדרמטי, הוא קפץ לאולפן 'קול ברמה' - שם הגיש את המשדר אחיו התאום מנדי. בשעה 6 בבוקר, אחרי לילה ללא שינה, נותרו השניים לצפות ברגעי הדרמה האחרונים.



ובליל שבת האחרון, נצפה מי שהימר על טראמפ ושיחק אותה בגדול - סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס, כשהוא נושא 'חבורה' בפני קבוצת אברכים מחסידי גור בבית שמש, בדין 'שומר שמסר לשומר' וההשלכות על 'מנהיג שמסר למנהיג' ובדיני חלוקה של 60-40 והמסתעף. בהמשך הערב הגיע פינדרוס לטיש של תולדות אברהם יצחק שנערך בעיר, שם נקרא לאדמו"ר שהגיש לו כוס של ברכה ושאל האם יש לו שמחה בעיר. פינדרוס הסביר שהוא נמצא במקום בעקבות פטירת גיסתו, אחות אשתו נעמי פקטר ע"ה, מאחר ובני המשפחה התגייסו לסייע. לייבל'ה שולח את תנחומיו למשפחה הכבודה.

וגם אם לא הרגשתם יותר מדי, היה לטראמפ נציג שניהל את האסטרטגיה הפנים חרדית בישראל והוא כמובן איש אמונו של יו"ר ועדת הכספים ירח טוקר. את ימי ההכרעה העביר טוקר דנן בארה"ב, וברגע של התרגשות בחגיגות הניצחון בהילטון במנהטן, תיעד אותו שליח לייבל'ה עם ראש העיר ניו יורק לשעבר ואחד האנשים החזקים בקמפיין כיום – רודי ג'וליאני.

פינת התקשורת
ביום שני השבוע הגיע לייבל'ה לעיר אשדוד למסיבת פרידה מעורך 'בקהילה' אברהם דויב גרינבוים, שעבר לכהן פאר כרב הקמפוס גן יבנה - אותו הוא מנהל בכשרונותיו הברוכים. לייבל'ה עשה את דרכו למערכת העיתון שכפי שחשף במדור פה עברה לוילה הגדולה של אריה בוים בפאתי רובע ז' בעיר. לייבל'ה התרגש במיוחד במעמד, בעת חילופי המשמרות - המשמר היוצא גרינבוים והמשמר הנכנס שלמה קוק, והאזין ברוב קשב לדברי הפרידה של יו"ר ההנהלה הרב אריה לייב פפר ושל חברי המערכת.



בינתיים, גרינבוים היעיל לא מבזבז רגע, והוא נכנס בכל הכוח לתפקידו המורכב בקמפוס גן יבנה. לייבל'ה תיעד אותו השבוע מסתודד עם מייסד הקמפוס הנערץ הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק שמצא זמן במהלך ה'שבעה' על אחיו לעסוק בנושא החיוני של חינוך הנוער שבוער בעצמותיו.



בפאתי המערכת ראה לייבל'ה כבר את העורך הראשי שלמה קוק עובד נמרצות יחד עם סגנו ישראל גרובייס. השניים שקדו על המלאכה ועל תוצאות הבחירות בארה"ב והנפיקו מוצר איכותי.



ואפרופו קוק, שהפך השבוע גם למרצה תורני בתוכניתו של טוקר בשישי בערוץ 2, שם הגיש פינה על פרשת השבוע והסביר גם לציבור שאינו שומר תורה ומצוות איך לומדים מהפרשה ומאברהם אבינו לעמוד בניסיונות.



ובמתחרה 'משפחה' עוד לא הצליחו כנראה להתואשש מעזיבת חתנא דבי נשיאה, שוקי מילצקי, שכל מלאכת ההפקה והביצוע הייתה תחת שרביטו. כך יצא שבשבוע שעבר שכחו לשלוח לדפוס מספר עמודים מעיתון החדשות. מתברר שאלו לא סתם עמודים, אלא עמודי ידיעות היח"צ של משרדי הפרסום והיח"צנים למיניהם. מה שהוביל למייל התנצלות מיידי למשרדי הפרסום עם הכותרת 'גם במשפחה הכי טובה'.



ובאגף היומונים - השלום בין חזו"א 5 לחצר גור ממשיך להביא תוצאות בשטח: השבוע גילו קוראי יתד נאמן ביום ג' מודעה בעמוד האמצע של העיתון, שמבשרת חגיגית על ועידת העסקים והכלכלה של המודיע שתיערך בי"ט חשוון באוווניו, בקרית שדה התעופה בלוד. ללייבל'ה נודע כי שיתוף הפעולה בין שני העיתונים צפוי להמשיך גם בוועידה עצמה, כשאת פאנל הנדל"ן ינחו בדואט יעקב רייניץ מהמודיע ואריה זיסמן מיתד נאמן. לייבל'ה שריין לעצמו כרטיס והוא מתכוון לא לפספס אף פאנץ' מהמתרחש לטובת העוקבים המסורים.

בשלישי יצאו שתי מערכות לסיורי היכרות עם השטח: מערכת 'בחדרי חרדים' יצאה לסיור מקיף במועצה האזורית מטה בנימין, במסגרתו הכירה מקרוב את היישוב הנתון בסכנת פינוי עמונה, פגשה את יו"ר המועצה אבי רואה וקינחה לסיום בתפילת מנחה במקום המשכן בשילה הקדומה, כשלעמוד ניגש העורך הראשי מני גירא-שוורץ. במקביל, מערכת רדיו קול חי השתתפה ביום גיבוש במועצה האזורית שומרון, כאורחיו של ראש המועצה יוסי דגן.

הפינה הפוליטית
הנתק בין יו"ר וועדת כספים משה גפני לבין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ככל הנראה בעיצומו. ללייבל'ה הגיע מידע כי בשבוע שעבר, בעת שבחדר סיעת ש"ס בכנסת חגגו את צירופו של הח"כ החדש מיכאל מלכיאלי, הגיעו ברקת וח"כ גפני לאחל מזל טוב והתיישבו במרחק בטוח זה מזה, כאשר לפי עדי ראייה, אפילו ברכת שלום רפויה לא הייתה שם.

ואפרופו מלכיאלי, הח"כ החדש והנרגש נצפה השבוע במסדרונות הכנסת עם ראש לשכתו אברהם בצלאל.



ובמישור המוניציפאלי, בכירי 'דגל התורה' יורדים אל העם גם כפשוטו ממש. השבוע מצא לייבל'ה את יו"ר המחלקה המוניציפאלית של הסיעה וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא ממלא אויר בגלגלי הרכב.



ואילו הנציג הביתרי ובעלה של רל"שית נשיא המדינה, יצחק רביץ, תועד השבוע בשיעור נהיגה מונעת. לייבל'ה מקווה שרביץ יחזור לנהוג ולהנהיג בהקדם האפשרי.
צילום: נחמן ארנטל



במהלך סיור של שגרה שערך לייבל'ה בכיכר ספרא השבוע, הוא מצא את פעיל הליכוד הותיק איציק קויפמן מוביל משלחת של אורחים יפנים לתוככי עיריית ירושלים.

מן הגורן ומן היקב
ביום בראשון בערב, בעת שהגיע להתפלל להצלחת המערכה הגורלית בארה"ב, תיעד לייבל'ה את ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד שופך שיח בכותל המערבי.



רגע של אחדות נרשם במסע סאדיגורה, כאשר המנכ"ל הקודם של החסידות הרב חיים יצחק כהן תועד משוחח עם המנכ"ל הנוכחי אהרל'ה טירהויז במטוס. לייבל'ה מקווה שהאחדות תישמר.



ובלונדון נצפה המסמס מוישי ביכלר חוגג לאחר שנסע לרגל החתונה לבן הרב בנימין וייס, נגד הגאב"ד הרב אשר וייס. ביכלר נתפס כשהוא נושא תפילה בבית הכנסת הלונדוני, ובין לבין משגר עדכוני אס.אם.אס גם משם.



בהיכל ישיבת מיר בירושלים פגש לייבל'ה שניים שהחליטו לעזוב את הווטסאפ ולשקוע באוהלה של תורה - הראשון הראש ישיבה פאיירסטון, והשני מי שכל רז לא אניס ליה איציק ילין. השניים קבעו חברותא ולייבל'ה מצדיע.



ואילו מקהלת 'נרננה' תועדה שוב בחו"ל, לאחר שערכה בשבוע שעבר גיחה לשבת בבלגיה, שם השתתפה בשמחת הנגיד פלוטעניק.

פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר יצחק הורוויץ לרגל שמחת נישואי בנו הגדול בשבוע הקרוב.

ועוד שמחה ב'בחדרי חרדים': אבי אורן מאגף השיווק חגג את הולדת בתו, שעה קלה לאחר שסגר מספר קמפיינים חזקים לחורף.

ברכת מזל טוב לאיש הפרסום ויו"ר בולטון פוטנציאל אברהם איסר בריסק, לרגל שמחת נישואי בנו ביום שלישי בשבוע הקרוב, עם בתו של אייזיק פריד יו"ר הידברות. השמחה תיערך בקרית בעלזא בירושלים ביום שלישי.

מזל טוב חם ולבבי לידידנו הרב יצחק קאופמן, בנו ויד ימינו של יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קופמן, לרגל הולדת בתו הבכורה בשעה טובה ומוצלחת.

ושמחת ישיבות עטרת שלמה בארה"ק פרצה השבוע עם אירוסי הבחור אברהם ישעיהו, מנהל רשת המוסדות עוזרו ויד ימינו של הגרש"ב סורוצקין. לאחר סגירת השידוך הגיע הרב סורוצקין ואיחל מזל טוב למנהל הצעיר.



ברכת מזל טוב לשלמה רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים, לרגל שמחת נישואי בנו מוישי השבוע.

גל השמחות במשרד הפרסום "שחור ולבן" נמשך, והשבוע חגגו במשרד את הולדת הבת לתקציבאי הבכיר יעקב פריימן. כך זה נראה.



שמחה גם בעולם החסד: דודי ויטמן, החתום על המפעל הגדול של 'בלב אחד', התארס בשעה טובה ומוצלחת. בארגון מיהרו לנסח ברכה יפה ומעוצבת.



השבוע נערך פדיון הבן לבנו של החזן הצעיר אליעזר ברוק. באירוע המרגש שהתקיים בהיכלי הפאר בבני ברק, נטלו חלק בני משפחה וחברים מעולם החזנות. מי שפדה את התינוק היה לא אחר מחזן בית הכנסת הגדול בירושלים, חיים אדלר, חזן מצוין וכהן מיוחס. לייבל'ה הסתפק במנת מוסקה, וויתר לאדלר על הסלעים.



וביום חמישי הזעיק איש היח"צ שרגא ניימן את כל מכריו וידידיו למלון גני ירושלים, שם על שפת הבריכה ערך ברית לבנו בכורו וממשיך דרכו. ניימן חילק יין בשפע וגם ביצע סלפי עם החברים.



ושמחה גדולה בליל שישי בבית המפורסם ברמת שלמה, שם חגגה משפחת בן עטר את אירוסי הבת. לייבל'ה משגר מזל טוב לאב איש הרדיו וערוצי הקודש המיתולוגי שמואל בן עטר ולאח יוסי בן עטר, שדר הרדיו והכתב הפוליטי של גלי ישראל, בתקווה שבקרוב ממש יזכה לבשר לנו בשורות טובות.

ועוד שמחה בסוף השבוע: חיים הופמן, שהטביע את חותמו בתקשורת החרדית, חגג את נישואיו בליל שישי, וחברי קבוצת הופמנייעס משגרים ברכות.

ואפרופו הופמנייעס, גם חבר הקבוצה פעיל קבר יוסף, ישראל אשר זייבלד המכונה 'פרעבל בעל עגלה', חבק בן ראשון בשעה טובה לאחר שרקד בשמחת בית שטפנשט, ו‏בשבת חגג שלום זכר בירושלים.
לייבלה דונלד טראמפ מרדכי בן דוד מנחם שפירא בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד