י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הילרי קלינטון מאשימה: בגלל חקירת ה-FBI הפסדתי לטראמפ

בסביבתה של המועמדת הדמוקרטית מתקשים ככל הנראה להשלים עם ההפסד הצורב והלא צפוי, ומטילים את האשם לפתחו של ראש ה-FBI, שהודיע על פתיחת החקירה נגדה כשבוע וחצי לפני הבחירות - וסגר אותה בסמוך למועד. כנראה מאוחר מידי

לוחות התוצאות בארה"ב, צילום: פלאש90
לוחות התוצאות בארה"ב, צילום: פלאש90 צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

המועמדת המפסידה הילרי קלינטון, שהובסה בשבוע שעבר על ידי יריבה דונאלד טראמפ, מאשימה את ה-FBI בהפסד הצורב, שנגרם לדבריה עקב הבחירה להכריז על פתיחת חקירה נגדה כשבוע וחצי לפני הבחירות - מכה שאפילו ההודעה על סגירת החקירה, כמה ימים לפני הבחירות, לא הצליחה להקהות.

על פי הוושינגטון פוסט שחושף הלילה (א') את שיחת הוועידה שקיימה קלינטון עם תורמי הקמפיין, האשימה הילרי את ג'יימס קומי - ראש ה-FBI הרפובליקני שמונה על ידי אובמה לתפקידו, בהפסד לטראמפ, שנחלה על אף שזכתה במירב הקולות וזאת בגלל שיטת האלקטורים הנהוגה בארה"ב.

"ישנן הרבה סיבות מדוע בחירות כאלה אינן מוצלחות", הסבירה קלינטון לתורמי, "לפי המחקר שלנו, המכתב של קומי העלה ספקות שהיו חסרות בסיס שעצרו את המומנטום. אחרי העימות השלישי הרגשנו כל כך טוב ממצבנו. הובלנו במידה ניכרת בכל המדינות המתנדנדות מלבד בשתיים, שבהן היינו בתיקו או שפיגרנו באחוז אחד. הובלנו משמעותית במדינות שבהן בסופו של דבר הפסדנו".

קלינטון הוסיפה עוד להסביר, על אף שהעדיפה שלא להאשים את קומי באופן ישיר - "היינו צריכים להשקיע מאמץ רציני כי להרוויח מחדש את היתרון שהיה לנו. בדיוק כשהתחלנו לעלות בסקרים, הגיע המכתב השני של קומי, וזה העלה את המוטיבציה בקרב מצביעי טראמפ. טראמפ בילה את ארבעת הימים האחרונים של הקמפיין שלו בתקיפה אישית שלי, והתוצאה היא תוצאות הבחירות", אמרה עוד. "אני שבורת לב. לא אעמיד פנים כי אני מרגישה אחרת. זה הפסד קשה מאוד, בייחוד בגלל שכולם עבדו כל כך קשה".

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - כשבוע וחצי לפני הבחירות סיפק קומי הודעה דרמטית לפיה ה-FBI פתח מחדש את חקירת המיילים של קלינטון, הודעה שרבים מייחסים לה את צמצום הפער הדרמטי בסקרים לטובת דונלד טראמפ, ואת ניצחונו בהמשך.

קלינטון מצידה טענה כל העת כי קומי לא היה אמור להוציא הודעה שכזו כאשר לא ברור האם חשיפת המיילים הנוספים במחשב של העוזרת הבכירה שלה, הומה אבדין, בכלל יובילו למיילים רגישים של קלינטון. לטענתה, רק כאשר יש בידי ה-FBI את התמונה השלמה יש להוציא הודעה שכזו, בוודאי כאשר הודעה דרמטית שכזו משפיעה באופן ישיר על ההליך הדמוקרטי.

יומיים בלבד לפני הבחירות עצמן הטיל קומי פצצה נוספת על המערכת הפוליטית האמריקנית כשהודיע כי בסופו של דבר קלינטון לא תועמד לדין. לדבריו, ה-FBI סיים את בדיקת המיילים החדשים שנמצאו, ו"הם לא שינינו את המסקנות שהגענו אליהן ביולי ביחס לקלינטון". על פי קלינטון, כאמור, זה היה מאוחר מידי והרכבת כבר יצאה מהתחנה.
הילרי קלינטון בחירות ארהב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד