כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גואטה תוקף: "אדרוש להתנגד לחוק המואזין"

לאחר ההפגנה הלילית שיזמו פעילי ימין קיצוני בהנהגת אריה קינג, הצהיר גואטה כי על אף ששקל לתמוך בחוק - הוא יתנגד, וידרוש מש"ס להצטרף אליו

יגאל גואטה, צילום: פלאש90
יגאל גואטה, צילום: פלאש90

הצעת חוק המואזין שתעלה היום (ראשון) לועדת השרים, מבקשת לאסור מבתי תפילה להשתמש במערכות כריזה - המוסלמים זועמים אבל לא רק: אתמול (מוצ"ש) הגיעו מפגינים בסמוך לביתו של שר הפנים אריה דרעי והרעישו עם מערכות כריזה, זאת במטרה לשכנע אותו לתמוך בהצעת החוק.

קודם לכן הרשת געשה - לאחר שחבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג פרסם את דבר ההפגנה בסמוך לביתו של דרעי, נזעק ח"כ יגאל גואטה, ותקף בטוויטר את קינג.


ההפגנה מול ביתו של דרעי אמש

קינג כתב: "מחר בעז״ה תעלה הצעת החוק לאסור את השימוש ברמקולים במסגדים. היום בשעה 22:40- נפגין מול ביתו של ח״כ אריה דרעי, (רחוב הקבלן 38) כדי להמחיש לו מה אנחנו מרגישים כל יום- כל היום. למה דווקא מול ביתו של השר דרעי? כי דרעי (ולא אף אחד אחר מש"ס) לא הצטרף להצעת החוק", הסביר.

גואטה כתב בתגובה: "מוטי יוגב, לתשומת לבך: שקלתי לתמוך בחוק המואזין, אך בעקבות אריה קינג שהופך את הנושא לפוליטי, אני נגד החוק ואקרא לכל חברי סיעת שס להתנגד לחוק".

הבוקר מאיים קינג בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי במידה והחוק לא יעבור, הרי שבכוונתו לארגן הפגנות מתחת לעוד בתים של פוליטיקאים, בינהם בסמוך לביתו של גואטה עצמו. "כולנו תקווה שלא נצטרך להמשיך במסע השכנועים של הפוליטיקאים שמנותקים מרחשיי הציבור", אומר קינג.

אולם לדבריו, "אם נשמע שטרם הבינו במפלגה כזו או אחרת, שהציבור בירושלים מאס בהפרעה החוזרת מצד המואזינים, אז בהחלט, נמשיך במהלך שהחל עם ברקת, גם עם דרעי ונגיע לביתו של כל פוליטקאי אחר שלא יסייע לשקופים כמונו לקבל את שמגיע לנו: שקט", הוסיף ל"בחדרי חרדים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב- יפו ומקומות אחדים במרכז הארץ, סובלים באופן שיגרתי ויומיומי מרעש שנגרם כתוצאה מקריאות המואזין במסגדים, רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה".

יוזם החוק ח"כ יוגב מסביר כי "החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע כי בבתי תפילה ייאסר השימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים ולעיתים אף דברי הסתה".

יצויין כי הצעת החוק כבר עלתה בועדת השרים לענייני חקיקה בחודש מרץ 2016 ונדחתה להמשך דיון עקב אי הסכמות בועדה. כאמור, לאחר עבודה של ח"כ יוגב לגיבוש הסכמות בקרב חברי הקואליציה וחברי ועדת השרים, הצעת החוק תעלה לדיון היום.
חוק המואזין יגאל גואטה אריה קינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד