כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בהמשך לחשיפת 'בחדרי': סמוטריץ על גפני - "משעמם לו, נהנה להדליק מדורות"

חבר הכנסת מהבית היהודי מגיב לחשיפת המכתב ששיגר גפני, וטוען כי הוא נהנה להדליק אש - האזינו

גפני וסמוטריץ', עוד סיבוב
גפני וסמוטריץ', עוד סיבוב צילום: הדס פרוש

ח"כ בצלאל סמוטריץ משיב אש בעקבות המתקפה של יו"ר ועדת הכספים משה גפני נגד 'הבית היהודי', מתקפה שהחלה בחשיפת מכתבו של גפני ב'בחדרי חרדים' למנוע את עיכוב תקציבי הנוער החרדי המנותק בגין "כפל תקצוב".

הבוקר תקף סמוטריץ ואמר ליקי אדמקר ודודי שוומנפלד ב'קול ברמה' כי "אני לא אוהב את השיח הזה של גפני, אני לא רוצה להגרר אחריו, אבל יש לי תחושה שהוא נהנה להדליק מדורות, מעת לעת משעמם לו".

על איומי גפני שלא יצביע בעד חוק ההסדרה הגיב סמוטריץ: "אנחנו חיים בקואליציה שיש לה משמעת קואליציונית, אם החוק הזה יעבור בועדת השרים לחקיקה – הקואליציה כולה תצטרך להצביע בעדו", לדבריו, "מי שחבר בועדת שרים לחקיקה זה לא גפני אלא ליצמן ולהערכתי ליצמן לא יצביע נגד".

סמוטריץ איים כי "אם החוק יעבור בועדת השרים, הכנסת לרבות גפני תצביע בעדו ביום רביעי, אלא אם כן רוצים ללכת לבחירות. כי אם גפני ואחרים יצביעו נגד החוק הם מפרקים את המשמעת הקואליציונית ואנחנו נלך לבחירות".

על עצם האשמות של גפני כי השר בנט עצר את התקציבים הללו לישיבות ולא לישיבות ההסדר, אמר סמוטריץ כי "מדובר באמירה מופרכת וחסרת כל בסיס, יש בעיה משפטית של פרקליטות המדינה אפילו לא של משרד המשפטים, הפרקליטות נתנה הוראה לאגף הישיבות לעכב תקציב מסויים בשל חשש מכפל תמיכות, זה עניין משפטי".

לדבריו, "מי שחושב שהשר בנט מעורב בכל החלטה מקצועית של יועץ משפטי במשרד, לא מבין איך משרדי הממשלה עובדים, ומאחר וגפני מבין איך משרדי הממשלה עובדים מאחר והוא לא יום או יומיים נמצא במערכת הזו, אני חושב שהוא אמור להבין לבד שאין פה שום דבר פוליטי".

כזכור, בסוף השבוע תקף גפני בחומרה את 'הבית היהודי' והבהיר כי אין בכוונתו לתמוך בחוק ההסדרה שימנע את פינוי עמונה. לדבריו, יש בין 'יהדות התורה' ל'בית היהודי' מערכת יחסים קלוקלת וכי 'הבית היהודי' מתנהג כמו אדון שנותן מכות.

הדברים באו לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי גפני שיגר מכתב זועם לעמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, בו הוא דורש לבטל את האפליה.

במכתב שהתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כתב גפני כי "הודעתם לאחרונה למוסדות נוח"ם שהינם מוסדות ייחודים כי אתם מעכבים את התמיכה למוסדות אלו עקב תיקצוב נוסף ממשרד הרווחה", לדברי גפני, "מוסדות נוח"ם עוסקות בטיפול בתלמיד כולל היותו בפנימייה ועל כן תקצוב המוסד ממשרד הרווחה ואין מדובר בכפל תמיכה".

"יתירה מזאת", הוסיף יו"ר ועדת הכספים כי "האגף בראשותך משלם תקציבים כפולים במשך כל השנים כמו ישיבות הסדר שהתעריף על אותה פעולה גבוה יותר ומקבלים תמיכה נוספת ממשרד הביטחון על אותה פעולה, לאחרונה תלמידים עולי אתיופיה בישיבות מסוימות וכן הלאה".

גפני מסכם את המכתב: "על כן, ובהמשך לשיחתנו הנני דורש לבטל החלטה זאת שבפועל מדובר על פעילויות והוצאות שונות ואין בה כפל תמיכה".

מכתבו של גפני מגיע לאחר שמשרד החינוך הוריד תקציבים לישיבות, בטענה כי מדובר ב"כפל תקציבים", לדבריו של גפני, כאשר מדובר בישיבות הסדר – באופן מפתיע אותו "כפל תקציבים" מאושר והכסף זורם ללא עיכובים.

סמוטריץ' גפני הסדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד