י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

חוק ההסדרה • נתניהו נגד בנט: "ילדותי"

הקרב על החוק שעשוי לעשות סדר סוף סוף בתופעת הריסת בתי מתנחלים מקצין. ראש הממשלה מתבטא בזילזול נגד השר בנט

נתניהו ובנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו ובנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) את שר החינוך נפתלי בנט וכינה אותו "ילדותי", הדברים נאמרו לאחר שנתניהו העלה את נושא חוק ההסדרה בישיבת הממשלה, והתייחס להתעקשותו של בנט לעלות את הצעת החוק היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"יש פה ספינים של פוליטיקאים. זה כל כך ילדותי וחסר אחריות, זה רווח של רגע, שעה שאנחנו מנסים להשיג דחייה מבית המשפט", הטיח נתניהו בבנט, כך דווח בערוץ 2.

קודם לכן, בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אני מבקש לומר משהו בנושא עמונה, להסיר את מסך הערפול, ולהבהיר את המצב לאשורו. לפני כשבועיים הגישה הממשלה בקשה לדחות בחצי שנה את ביצוע פסק הדין לפינוי עמונה. הבקשה הזאת הוגשה על דעת כל ראשי מפלגות הקואליציה. היועץ המשפטי לממשלה אומר באופן ברור שהעלאת חוק ההסדרה לפני קבלת תשובת בג"צ, יכולה לפגוע קשות - ואכן הוא באמת נפגע קשות - בסיכויי הדחייה".

נתניהו הוסיף כי "מנגד, יש גם זמן אחרון להעלאת החוק על מנת שיעבור בזמן, למקרה שהדחייה לא תתקבל. ולכן היום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה אנחנו נבחן, בשיקול דעת ובאחריות, את האפשרויות העומדות לפנינו. ואני רוצה להדגיש, אין מי שדואג להתיישבות יותר מאיתנו. וגם כאן, דרושים שיקול דעת ואחריות לטובת ההתיישבות", אמר נתניהו.

בתגובה למתקפה אמר היום ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "הטקטיקה של נתניהו לא תעבוד", לדבריו, "בחודשים האחרונים עמלתי יחד עם חבריי בליכוד ובבית היהודי על חוק הסדרה מאוזן וחוקתי. בשעות האחרונות ראש הממשלה תוקף את השר בנט על מנת לייצר חיץ פוליטי בין תומכי החוק בקואליציה, לא זו הדרך. רוב מוחלט של חבריי בליכוד תומכים ומחויבים לחוק ההסדרה. אין כאן ולא יהיו מניעים אישיים, אני מציע לראש הממשלה לנטוש את דרך הסכסכנות ולתמוך בחוק ההסדרה. החוק הזה נכון מבחינה מוסרית, לאומית וציונית. הגיעה העת שממשלת הימין תמשול ותממש את המנדט בשמה נשלחה".

בהמשך, אישרה הממשלה את מינויו של צחי ברוורמן לתפקיד מזכיר הממשלה, שיחליף את אביחי מנדלבליט שמונה ליועץ המשפטי לממשלה.
בנימין נתניהו חוק ההסדרה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד