י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבה של עמונה קורא למרי אזרחי: "יש השלכות למודיעין וביתר"

הרב יאיר פרנק, רב היישוב עמונה, קורא בראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים' למרי אזרחי במידה וחוק ההסדרה לא יעבור הערב • הרב תוקף את בנט וקורא למפלגות החרדיות לתמוך בחוק • "אם עמונה תיפול - הממשלה צריכה ליפול" • צפו בראיון המלא

עמונה. צילום: פלאש 90
עמונה. צילום: פלאש 90

למרות התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, באופן סופי, חוק ההסדרים יעלה לדיון ולהצבעה הערב (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה, במטרה למנוע את פינוי היישוב עמונה שבבנימין.

אם חוק ההסדרה לא יעבור הערב בוועדה, שם יעלה להצבעה בשעה 19:00, הרי שכבר בנר ראשון של חנוכה - יעלו דחפורים על היישוב עמונה שבבנימין ויהרסו את בתיהם של ארבעים המשפחות המתגוררות במקום, זאת בעקבות החלטת בג"ץ.

בראיון וידאו מיוחד ל'בחדרי חרדים' מספר רב היישוב, הרב יאיר פרנק, על הרגעים הקשים העוברים עליו ועל בני המקום, וקורא למרי אזרחי. לדבריו, "התושבים לא מתכוונים לצאת מבתיהם על רגליהם".

בנוסף, פונה הרב פרנק למפלגות החרדיות בבקשה שיתמכו בחוק ו"ימנעו את העוול האנושי והתורני ואת הרס בתי הכנסת, המקוואות ותלמודי התורה שבהתנחלות".

"אני גר כאן 15 שנה", מספר הרב פרנק ל'בחדרי חרדים', "הגעתי לכאן כאברך בכולל דיינות, ברוך ה' יש לי כאן תשעה ילדים, כאן מאחוריי יש את התלמוד תורה, לומדים שם שלושה מילדיי, יש פה 40 משפחות ולהן כ-200 ילדים, אנשים נורמטיביים, אנשי חקלאות, אנשי חינוך והייטק ואברכים".



"מדובר כאן בעוול גדול, בנר ראשון של חנוכה השנה, היישוב הזה לפי פסיקת בג"צ – אמור להיהרס כולו, הדבר הזה הוא עוול אנושי, הוא עוול כלפי התורה – איסור חמור של 'לא תחנם', וכמובן יש לזה השלכה ביחס למקומות אחרים, כולל מודיעין וביתר, הדבר הזה צריך להיפסק, אנחנו מצפים מכלל המפלגות וגם מהמפלגות החרדיות – להצביע בעד חוק ההסדרה", אומר בכאב.

לדבריו, "חוק ההסדרה אומר דבר מאוד פשוט, במקום לפנות ולגרום לכזה הרס, לפצות את אותם אנשים שטוענים לבעלות על הקרקע, והדבר הזה צריך סוף סוף להיעשות ואת הצדק נעשה בעזרת ה' בעמונה".

לפני שנתיים שלחתם נציגים לכנסת, הם בגדו בכם?

"אני חושב שלממשלה לאומית אין זכות קיום אם היא תפנה את עמונה, אם יהיה כאן באמת פינוי – הממשלה הזו צריכה ליפול, אם זה יהיה על ידי 'הבית היהודי' ואם זה יהיה על ידי אחרים, לא יכול להיות מצב ששרים יושבים בממשלה ויש פקודת הרס על היישוב הזה, וברגע שהדבר הזה יהיה מובן – אני מאמין שגם הממשלה לא תיפול כי ראש הממשלה רוצה להישאר בממשלתו וגם עמונה בעזרת ה' תישאר פה".

"בנוסף, 'הבית היהודי' צריכה לאיים בפירוק הממשלה, היא לא צריכה לשבת בממשלה שמפנה את עמונה, השר אורי אריאל וחבר הכנסת סמוטריץ' כבר אמרו את זה, גם הרב אלי בן דהן וגם שולי מועלם אמרו את זה, בנט עדיין לא אמר את זה בציבור ואני דורש ממנו, משרי הליכוד ומהמפלגות החרדיות, יש כאן עוול אנושי גדול שהוא גם נגד ארץ ישראל, ולדבר הזה צריך לעשות סוף. לא משנה מה צבע הכיפה, המפלגות החרדיות צריכות להילחם איתנו למנוע הרס של בתי כנסת ומקוואות".

"יש לנו שיחות עם אנשים מתוך המפלגות החרדיות, אבל אני חושב שהם צריכים יותר להתחבר לסיפור התורני שיש פה, יש כאן קהילה, יש כאן תלמוד תורה, יש כאן מקווה ובית הכנסת, כל זה עלול להיהרס וכמו שהם נלחמים בכל מקום אחר – הם צריכים להילחם גם על המקום הזה, וזה לא משנה מה צבע הכיפה, כולנו יהודים וכולנו מאמינים בה' ובתורתו, וצריכים את כולנו בכדי להילחם נגד אנשים שהם נגד התורה ונגד עם ישראל וארץ ישראל".

על התחושה שחלילה הולכים לפנותו מביתו אומר הרב פרנק ל'בחדרי חרדים': "קשה לי לצייר את זה, נר ראשון של חנוכה, נר איש וביתו, זה החג של הגאולה, אני מאמין שבעזרת ה' הכל יתהפך לטובה, אבל אם חלילה יפנו אותנו, אנחנו החלטנו שהפינוי הזה יהיה פינוי כפוי, נגד רצוננו. הוא יהיה פינוי כואב, רגלינו נטועות פה ואף אחד מאיתנו לא יצא מכאן על רגליו, בנוסף, נקרא לעוד אלפים ורבבות שיצביעו ברגלים ויגידו 'אנחנו לא זזים מפה' ומצד שני – הידיים שלנו לא יורמו על אף אחד, יהיה כאן מרי אזרחי בלתי אלים".
עמונה פינוי רב היישוב מרי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד