ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

השוטר שתועד בועט בתלמיד ישיבת פוניבז' ישלם פיצויים • צפו

פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים" • למעלה משנתיים לאחר שבעט בפניו של תלמיד ישיבת פוניבז' מול מאות תלמידי הישיבה, השוטר התוקף, שמעשיו תועדו בסרטון וידאו, הורשע וחויב בתשלום פיצויים לתלמיד הישיבה שהותקף • הפרטים המלאים

השוטר שתועד בועט בתלמיד ישיבת פוניבז' ישלם פיצויים • צפו

למעלה משנתיים לאחר שתקף בחור מישיבת פוניבז', השוטר התוקף הורשע בתקיפה חמורה של תלמיד הישיבה. בית המשפט גזר עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי, 250 שעות לציבור ובנוסף הוא יפצה את תלמיד הישיבה ב-3,500 שקל. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

כזכור, במהלך המהומות שהוכתרו בתואר המביך "הביזיון בגבעת ישיבת פוניבז'" בחודש שבט תשע"ה, הוזעקו כוחות משטרה ממרחב דן על מנת להשליט סדר בקטטה בין הפלגים הניצים בגבעת ישיבת פוניבז' - "מחבלים" מול "שונאים". במהלך הפיזור, בלש בלבוש אזרחי תועד כשהוא מתקרב אל אחד הצעירים שעמד במקום ובועט בחזהו מבלי שזה התגרה בו.



"ירדתי מהחדר שלי כמו רבים, לראות מה... סתם, להתעדכן. איזה חכם נתן דפיקה על הרכב. לזה בדיוק חיכה השוטר והוא יצא החוצה, כולם ברחו. אני בתמימותי חשבתי שלאדם חף מפשע אין מה לחשוש. הוא נתן לי את המכה באזור הצוואר, חזה, למעלה, בעיטה חזקה. אני התקפלתי מזה. איבדתי את הזיכרון. אחרי 40 דקות אני פתאום מתעורר עם כוס מים ביד" סיפר אז לחדשות 10.

לאחר שתיעוד בו נראה השוטר בועט בבחור פורסם ב'בחדרי חרדים', תלמיד הישיבה פנה והגיש תלונה למחלקה לחקירת שוטרים, שם נפתחה חקירה נגד השוטר והוא הושעה מפעילות מבצעית במרחב.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפני כחמישה חודשים הוגש נגד השוטר כתב אישום ובהמשך הוא הורשע. "כתוצאה ממעשה הנאשם, נגרמה למתלונן שריטה באיזור הצוואר עד לכתף ימין, פצע באוזן, וכן סימן אדום בפניו. כמו כן חש המתלונן מעורפל ובדיס-אוריינטציה בסמוך לאחר האירוע" נכתב בכתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בדיון שנערך היום (א') בבית משפט השלום בתל אביב, קצין מדובבים במטה הארצי של המשטרה, רפ"ק משה עמר, העיד לטובת הבלש וסיפר על תקופת עבודתו במרחב דן. "הוא פתח לי את הדלת להכיר את התחום של האזור שהוא היה אמון עליו, שזה בני ברק החרדית, שזה אזור מאוד קשה. מבחינת הפשיעה שאמנם לא מדווחת, הוא נתן לנו את המענה הכי טוב שיש.

"לא מעט פיענוחים שהיו במרחב היו בזכותו. יש לו לא מעט תעודות הוקרה. בני ברק החרדית זה מעין מדינה בתוך מדינה. שם לדבר עם משטרה זה מוקצה. שם מדברים עם הרב ולא עם משטרה. הוא הצליח ליצור שם תשתית מעולה. המחויבות שלו לפענח למשטרה זה מה שהניע אותו. הוא לא מכיר שום דבר אחר".

סנ"צ אליעז נבות, ראש ענף מודיעין במשטרת מחוז תל אביב, שמכיר את השוטר 18 שנה, ציין כי מדובר באדם "אמיץ, מוביל, תורם משמעותי, משקיע, מתחבר לכל אחד, כולם אהבו וכיבדו אותו. תוך זמן קצר מיניתי אותו להיות הסגן שלי ולשמש כעוזר שלי.. מהר מאוד הוא התקדם והפך לרכז נוער, בגלל היכולת שלו להתחבר לאנשים, בגלל הידע המקצועי שלו. הוא הפך למקצוען.. בשמונה השנים האחרונות הוא רשם למעלה מ-3,500 ידיעות, למעלה מ-900 עצורים, למעלה מ-700 כתבי אישום ופ"א נפתחו בעקבות הידיעות שלו".

מהמסמכים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם השוטר לפיו יגזרו עליו עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי לתלמיד הישיבה. "מעשיו של הנאשם פגעו בערך של שמירה על כבוד האדם וגופו. הנאשם בעט במתלונן לעיני חבריו, תוך אלימות חסרת מטרה וחסרת פשר, אשר הותירה את המתלונן חבול בשטח" אמר נציג הפרקליטות אריאל ממן, שהוסיף כי התנהלותו של השוטר מכתימה ציבור שלם של שוטרים. "אין המדובר בשימוש בכוח שהתחיל כדין וזלג, אלא כל מסכת האלימות תחילתה בחטא" ציין.

לדברי מח"ש, השוטר התקשה להסביר את התנהלותו באירוע. לדבריהם, בתסקיר המבחן מסר השוטר גרסה חדשה, לפיה סבר שבחור הישיבה פגע ברכב. "ככל שסבר כך, מדוע לא מילא דו"ח ומדוע לא עיכב ועצר את המתלוננים? ברור שמדובר בטענה בעלמא. בחקירה טען דבר שונה. מעשי בריונות שכאלה יש לעקור מהשורש".

לדברי פרקליט השוטר עו"ד משה אלון, "התקהלות בבני ברק זה לא פחות מהתקהלות בערים עוינות הרבה יותר עם תעודות זהות שאינן כחולות". לדבריו, לאחר שהשוטרים קרסו מהרגליים הוא התנדב להישאר משמרת נוספת על חשבון זמנו ומשפחתו. הוא פירט כי הוא הושעה מתפקידו למשך כשנה וחצי לאחר 22 שנות פעילות במשטרה ומשכורתו קוצצה ב-50%.

השוטר עצמו אמר במהלך הדיון: "לקחתי החלטה שגויה. אני מושעה מהמערכת, יושב בבית שנה וחצי. פתאום אבא לא עושה כלום. אני רוצה לחזור לחברים, למשפחה ולעבודה שלי".

סגן נשיא בית משפט השלום בת"א, השופט צחי עוזיאל, אמר לפני גזר הדין כי אין מדובר בעבירת אלימות רגילה, "שכן עבירה זו חותרת תחת הערכים הבסיסיים של משטרת ישראל, וגוררת אחריה פגיעה קשה באמון הציבור ובמערכות אכיפת החוק". השופט גזר על השוטר ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, 250 שעות שירות לתועלת הציבור וכן פיצוי של 3,500 שקל שיועבר על ידי מח"ש לבחור הישיבה שהותקף.

יצויין כי במשטרת מרחב דן היו מרוצים מאוד מתפקודו, עד להשעייתו בעקבות האירוע המצויין, ולזכות הבלש נזקפו תפיסות רבות אשר תרמו לא מעט לאיכות החיים בעיר.

לבקשת 'בחדרי' תלמיד הישיבה שהותקף, סירב בשלב זה להגיב לגזר הדין.
שוטר תקיפה ישיבת פוניבז' פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד