כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו: בישיבה לזכר רבין - בנט והרצוג התעמתו

מהלומות פוליטיות נרשמו היום בין יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לבין שר החינוך נפתלי בנט בישיבת המליאה המיוחדת שהתקיימה לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין • בנט: "בוז'י, מה שעשית זה בדיוק הפוך ממנהיגות. מה שאתה מנסה לעשות זה לשפיל חצי ממדינת ישראל ולהפיל עליהם את האשמה" • צפו

יצחק הרצוג (Tomer Neuberg/Flash90)
יצחק הרצוג (Tomer Neuberg/Flash90)

מהלומות פוליטיות נרשמו היום (ראשון) בין יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לבין שר החינוך נפתלי בנט בישיבת המליאה המיוחדת שהתקיימה לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

הרצוג התייחס בדבריו להסתה לרצח ואמר כי "אנחנו כאן היום כי ב-1995 על המרפסת הארורה ההיא באותה כיכר, נורו אותן מילים שנמצא הרוצח שהפך אותן לכדורים", שר החינוך בנט הגיב לדברים ואמר להרצוג: "מה שאתה מנסה לעשות זה להשפיל חצי ממדינת ישראל ולהפיל עליהם את האשמה".



הרצוג אמר כי "לא בתאונת דרכים מצא יצחק רבין את מותו, גם לא מחלה ארורה לקחה את יצחק, כוח האלימות, רעל הגזענות, שנאה והסתה מעורבים בשתיקה, הם הם שהיו ערוגת הרצח. אני נושא עימי את צער השתיקה", אמר המשורר. ואכן, השתיקה, הפניית הפנים להסתה ולשנאה, היא הסכנה הניצבת בפנינו במלוא חומרתה היום".

לדבריו, "אנחנו כאן היום כי ב-1995 על המרפסת הארורה ההיא באותה כיכר, באותן צעדות עם אותה הסתה והתלהמות, נורו אותן מילים שנמצא הרוצח שהפך אותן לכדורים בגבו של ראש ממשלת ישראל ובגב הדמוקרטיה שלנו. לא התכוונתם אבל גם לא מנעתם. חודשים שנמשך גל הסתה נוראי בכל פינות הארץ, "בדם ואש את רבין נגרש".

הרצוג המשיך לתקוף ואמר כי "גם בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות, מסומנים ציבורים ואוכלוסיות, קבוצות וארגונים, נורות אותן מילים שטוענות באבק שריפה את אותם הכדורים ואותם האקדחים שבידי אותן ידיים שיירו במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים הבאים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות לעצור אותם ולעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא מוטלת בראש ובראשונה מתוקף תפקידך עליך אדוני ראש הממשלה".

שר החינוך בנט דיבר מיד לאחר יו"ר האופוזיציה והגיב לדברים: "תכננתי לנאום נאום אחר אבל אני חייב להתייחס למה ששמענו. בוז'י מה שעשית זה בדיוק הפוך ממנהיגות. מה שאתה מנסה לעשות זה לשפיל חצי ממדינת ישראל ולהפיל עליהם את האשמה. לפני עשרים ואחת שנה החל מסע נגד יו"ר האופוזיציה כאילו הוא הסית. מה שאתם רוצים זה לבלום ולהשתיק. דליה רבין עשתה בדיור את הדבר ההפוך היא הושיטה יד אמיצה לימין ולציונות הדתית".

"ההתנהלות בימים, החודשים שאחי הייתה שלא תעז להתבטא בכלל, כי אתה אשם. אני אומר כשר החינוך, אנחנו נתווכח, החוכמה זה גבולות גזרה. לא להאשים ולהפנות אצבע. עמדת פה והמשכת לעשות את מה שאתם עושים 21 שנה. נכון היו מחלוקות אבל לרגע לא היה לי ספק בטיב כוונותיו של רבין, וכך גם לראש הממשלה נתניהו. תופעת השנאה לגופו של אדם קיימת גם היום, זו מחלה שכולנו צריכים להירתם. זה לא עניין של שמאל וימין, לשנאה אין גבולות למפלגה כזו או אחרת", הוסיף שר החינוך.

בתגובה לדברים, יצאו השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ מאולם המליאה.
יצחק הרצוג נפתלי בנט יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד