י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

החרדים בסכנה? טראמפ: 'נגרש מיליוני מהגרים'

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ הודיע כי בכוונתו לגרש כ-3 מיליון מהגרים לא חוקיים מארה"ב. הערכות: אלפי יהודים חרדים עלולים להיפגע מהמהלך • וגם: מי יהיה דובר הבית הלבן החדש

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

פרשנים פוליטיים מרבים לעסוק בשאלה מה באמת ישאר מכל הבטחותיו של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, אכן יתממש. ובכן, לאחר שכבר הספיק לחזור בו חלקית מהבטחות שונות שנתן במהלך הקמפיין, נראה שלפחות בנושא אחד טראמפ נחוש לפעול כפי שהבטיח - גירוש המהגרים הבלתי חוקיים מארה"ב.

בראיון שהעניק טראמפ לתוכנית הפופולארית "60 דקות" ברשת CBS, אמר טראמפ כי הוא מתכוון מיד עם כניסתו לבית הלבן לגרש בין 2 ל-3 מיליון מהגרים לא חוקיים בעלי רישום פלילי. "אנחנו רוצים שהגבול שלנו יהיה בטוח", אמר טראמפ, "אחר כך נדון בקריטריונים חדשים".

יצויין כי בארה"ב חיים היום כעשרת אלפים מהגרים יהודיים בלתי חוקיים, בהם אלפי יהודים חרדים שירדו מהארץ ומתגוררים ברחבי ארה"ב. לשאלתה של המראיינת האם טראמפ ימשיך להעביר את מסריו באמצעות המדיה החברתית, ענה טראמפ כי את עובדת ניצחונו הוא חייב ללא ספק למדיה החברתית.

טראמפ העריך שיש לו 28 מיליון חברים בפייסבוק ו-14 מיליון עוקבים בטוויטר. טראמפ, שהשתמש בטוויטר כדי לצייץ דברים בוטים נגד מתנגדיו, אמר כי עתה משנבחר לנשיא הוא יהיה הרבה יותר מאופק.

"אני לא אומר שאני אוהב את המדיה החברתית אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לה כוח והיא אמצעי מצוין להעביר מסרים" אמר טראמפ. "כשכלי תקשורת אחד מלכלך עלי, אני מפרסם במדיה החברתית את הסיפור האמיתי. זו הדרך היחידה שלי להשיב מלחמה".

"אני מאמין שהעובדה שיש לי כוח כזה ומספרים כאלה ברשתות החברתיות עזרה לי לנצח בכל המרוצים האלה", אמר.

בתוך כך, עלה היום שמה של פרשנית רשת "פוקס ניוז" ושדרנית הרדיו השמרנית, לורה אינגרהם - כמועמדת לשמש כדוברת הבית הלבן. כך מדווח אתר "The Hill" המסתמך לדבריו על שני מקורות יודעי דבר.

אינגרהם שימשה בעבר כסניגורית המתמחה בפשעי צווארון לבן והתמחתה בבית המשפט העליון. היא אף היתה מקורבת למסע הבחירות של טראמפ וסייעה לו להתכונן לעימותים מול המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.
דונלד טראמפ טוויטר מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד