י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זה רשמי: מינויים חדשים בכוורת של דונלד טראמפ

על רקע גל ההפגנות ברחבי ארה"ב נגד בחירתו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החל בהרכבת הכוורת החדשה בבית הלבן בראשותו, עם מינויים הרשמי של ריינס פריבוס לראש הסגל בבית הלבן, וסטפן בנון ליועצו הבכיר • כל הפרטים

בנון (מימין) ופריבוס (צילום: רויטרס)
בנון (מימין) ופריבוס (צילום: רויטרס)

על רקע גל ההפגנות ברחבי ארה"ב נגד בחירתו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך למנות את הכוורת החדשה בבית הלבן בראשותו. לאחר ספקולציות, שמועות ודיווחים שונים, הלילה (שני) הודיע טראמפ באופן רשמי על מינוי של יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ריינס פריבוס, לראש הסגל בבית הלבן.

פריבוס נחשב לאיש הממסד הרפובליקני ולמקורב ליו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, שבמהלך הקמפיין סירב לתמוך באופן פומבי בטראמפ, אך עם היבחרו של האחרון נאלץ ראיין "לבלוע את הצפרדע" ולעבוד יד ביד עם טראמפ.

בנוסף למינויו של פריבוס, מנהל הקמפיין של טראמפ, מנכ"ל אתר החדשות השמרני Breitbart סטפן בנון, מונה ליועצו הבכיר. מדובר במינוי שנחשב ל"אצבע בעין" עבור רבים, בטח במחנה הליבלרי, מאחר ובנון נחשב לבעל דעות ימניות קיצוניות, כאשר ארגונים יהודיים טוענים כי דעותיו אנטישמיות.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי, במהלך הקמפיין לנשיאות ארה"ב, רעייתו לשעבר של בנון טענה כי הוא אנטישמי. לדבריה, הוא לא הסכים לשלוח את ילדיו לבית ספר בו למדו גם ילדים יהודים. לטענתה, כשבנותיו התאומות ביקשו להירשם לבית ספר בעל שם מצוין בלוס אנג'לס, התנגד לכך בנון בטענה שבבית הספר לומדים יותר מדי יהודים. על פי דיווח ב"ניו יורק דיילי ניוז", גרושתו של בנון כתבה במסמכי הגירושין שבעלה לשעבר נימק את התנגדותו בטענה שהיהודים מחנכים את ילדיהם לפרחחות ולבכיינות.

גרושתו הוסיפה וכתבה כי בנון ביקש לדעת את מספרם המדויק של התלמידים היהודיים בבית הספר. "אמרתי לו שלי אין בעיה עם יהודים ולא אחנך את בנותיי לאנטישמיות" סיפרה. כמו כן הוסיפה וסיפרה כי הציעה לרשום את הבנות לבית ספר אחר אך בנון שאל "אם לא מפריעה לה העובדה שבית הספר שימש בעבר כבית כנסת", כך על פי הדיווח.

מדובר בשני מינויים ראשונים מתוך שורה ארוכה מאוד של מינויים, כמה מאות, שטראמפ צפוי לבצע עד כניסתו באופן רשמי לתפקיד הנשיא, עם השבעתו ב-20 לינואר.

כזכור, במהלך סוף השבוע החליט טראמפ כי סגנו, מייק פנס, יהיה האחראי על הרכבת הממשל, ולא מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. אמש דווח כי פרשנית רשת "פוקס ניוז" ושדרנית הרדיו השמרנית, לורה אינגרהם - מועמדת לשמש כדוברת הבית הלבן. אינגרהם שימשה בעבר כסניגורית המתמחה בפשעי צווארון לבן והתמחתה בבית המשפט העליון. היא אף היתה מקורבת למסע הבחירות של טראמפ וסייעה לו להתכונן לעימותים מול המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.
דונלד טראמפ ריינס פריבוס סטפן בנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד