א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ההסדרה והמואזין: שני חוקים מרגיזים את הפלסטינים

חוק המואזין וחוק ההסדרה מעוררים זעם בקרב בכירים ברשות הפלסטינית, שרואים בכך התססה מצד ישראל - וניסיון להבעיר שוב את האזור

אבו מאזן נואם ברמאללה, צילום: פלאש90
אבו מאזן נואם ברמאללה, צילום: פלאש90

הרשות הפלסטינית שחררה הודעות נזעמות בעקבות שתי הצעות חוק שעברו אמש בוועדת השרים לענייני חקיקה - חוק ההסדרה שמתייחס להסדר קרקעות מעבר לקו הירוק, וחוק המואזין שדורש להגביל את הווליום ואת שעות הכריזה במוסדות הדת המוסלמים.

בעקבות חוק ההסדרה איימו בלשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן ואמרו כי שהוא יגרור את האזור כולו לאסון. לדברי נביל אבו רודינה, המשמש כדוברו של אבו מאזן, הרשות תפנה בתלונה למועצת הביטחון של האו"ם.

על חוק המואזין אמר בכיר פלסטיני אחר כי הוא "מאיים לגרור את האזור למלחמת דת קשה", לדבריו, ההחלטה "מפרה את חופש הפולחן והיא מלאה בקיצוניות כלפי הדתיים המוסלמים בירושלים".

בארגון החמאס העזתי הגיבו ואמרו על חוק המואזין כי מדובר בהתפתחות מסוכנת שמטרתה למחוק את הזהות המוסלמית מהמסגדים בירושלים. "זוהי התערבות אסורה בפולחן וגורם שמתסיס את רגשותיהם של כל המוסלמים, החוק הזה מנוגד לחוקים ולאמנות הבינלאומיות השומרים על המקומות הקדושים ועל זכויותיהם הדתיות וההיסטוריות של הפלסטינים כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת אונסק"ו האחרונה", אמרו שם.

הרשות הפלסטינית חוק ההסדרה חוק המואזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד