י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החשד: איש ש"ס וראש המועצה הדתית גנב כסף

הוארך מעצרו של הרב אורן מלכה, ראש המועצה הדתית בשדרות ואיש ש"ס, שנעצר הבוקר בחשד לעבירה של גניבה בידי עובד ציבור

הרב אורן מלכה
הרב אורן מלכה

הוארך מעצרו של הרב אורן מלכה, ראש המועצה הדתית בשדרות ואיש ש"ס, שנחשד בגניבה בידי עובד ציבור בעת כהונתו.

שופטת בית המשפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, האריכה את מעצרו של הרב מלכה, סגן ראש העיר לשעבר, עד ליום חמישי בערב, אז ישוחרר למעצר בית למשך שבוע ימים. פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, הכחיש את החשדות נגד מרשו.

כך גם הוארך מעצרם של סגן ראש עיריית שדרות אנטולי נחשונוב, ושל עובד נוסף בעיריית שדרות, עד ליום חמישי, בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים.

השלושה ישוחררו ביום חמישי בערב בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית מלא משך שבעה ימים והרחקה מהעירייה ומהמועצה הדתית למשך חודש. מעצרו של מנהל רכש בעירייה, נתי משה, הוארך עד יום רביעי בגין חשדות אלה.

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של הרב אורן מלכה, אומר ל'בחדרי חרדים' לאחר הארכת המעצר, כי אינו יכול להתייחס באופן פרטני לחשדות על מנת שלא להפריע לעבודת המשטרה. אך יחד עם זאת לטענתו - הרב מלכה אינו שומר על זכות השתיקה ומשתף פעולה עם חוקריו. "הוא כופר בכל החשדות המיוחסים לו, מביע ביטחון רב בצדקת דרכו ומאמין לחלוטין כי לא דבק רבב במעשיו וידיו נקיות לחלוטין".

"אני מציע לזכור שאנחנו בהליך חקירה ראשוני ומוקדם", אומר עורך הדין, "אני לא מוציא מכלל אפשרות שהמשטרה בעצמה תבין בהמשך שידיו נקיות, ואני מקווה שהציבור מבין זאת. אנו מכבדים את החקירה אך יחד עם זאת רוצים לכבד את זכותו של מרשי לחפות שהוא נהנה ממנה. אין לי ספק שהדברים יתבררו בסוף החקירה".

עוד הוסיף עו"ד אמיר ואומר ל'בחדרי חרדים', "מדובר באיש ציבור נקי כפיים שפועל שנים רבות בזירה הציבורית, וכל מאוויו ועיתותיו ומאמציו מוקדשים לטובת ענייני הציבור, והוא פועל בשליחות של אמת למען הציבור. אין לו ספק כלל וכלל שהדברים האלה יוכחו בחקירת המשטרה".

פרקליטו של סגן ראש עיריית שדרות אנטולי נחשונוב, עו"ד אלי אונגר, אמר בדיון כי החשדות האמורים הם מלפני שנתיים.

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים', היחידה הארצית של משטרת ישראל עיכבה היום (ב) לחקירה את ראש המועצה הדתית ונציג ש"ס בשדרות, כך גם שלושה בכירים נוספים בעירייה, בחשד למעורבות בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים.

על פי חשד חוקרי יאח"ה, החשודים קיבלו במרמה כספים, בין היתר באמצעות יצירת מצגי שווא, דיווח כוזב על שירותים או אירועים שכלל לא ניתנו או התקיימו בפועל. גביית יתר בעבור שירותים או אירועים, במגוון תחומים בהקשר לפעילות קליטה ושירותי דת בעיר.

במסגרת הפעילות הבוקר, שבוצעה בתום חקירה סמויה שביססה את החשדות לכאורה, ערכו החוקרים חיפושים בבתי החשודים, ושוטרי היחידה יערכו חיפושים גם במשרדי החשודים ובזירות רלוונטיות לחקירה, לרבות בבניין העירייה ובמשרדי המועצה הדתית בעיר.

כאמור, ארבעת החשודים הובאו לבית משפט השלום בבאר שבע, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם על מנת לאפשר את המשך החקירה.
אורן מלכה שדרות שס מועצה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד