י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מסלים הסכסוך בין טייסי אל-על להנהלה: טיסות נוספות בוטלו

לאחר שהודיעה אמש על ביטול טיסה מנתב"ג לשדה התעופה בניוארק, הנהלת אל על מודיעה עתה על ביטול שתי טיסות נוספות • אל-על: "הטייסים פוגעים בחברה. אין בידינו כל ברירה" • הטייסים: "ההנהלה והדירקטוריון בוחרים לפגוע במאות נוסעים"

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



לאחר שהודיעה אמש על ביטול טיסה מנתב"ג לשדה התעופה בניוארק, הנהלת אל על מודיעה עתה על ביטולן של שתי טיסות נוספות: טיסה 095 שהייתה צפויה להמריא הערב לבייג'ין, וכן טיסת החזור לישראל. מהנהלת החברה נמסר כי הביטול נגרם בשל "עיצומי הטייסים והתעקשותם לטוס רק בכיוון אחד". החברה הודיעה כי תשיב לנוסעים את כספם.

טייסי אל על נוקטים מזה חודשים ארוכים במדיניות של פיצול טיסות. במסגרת מדיניות זו, טיסות שלא שובצו בלוח הטיסות המקורי שלהם והן מעבר למכסת השעות לה הם מחויבים - מצבעים טייסי החברה רק בכיוון אחד. הסיבה לכך, לטענתם, היא כי זמן השהייה שהם מחויבים בו בטיסות הארוכות ארוך מדי – ועל כן הם דורשים לשוב לישראל מיד עם נחיתתם ביעד בחו"ל.

בנוסף, הטייסים טוענים כי החברה מתכננת את לוח הטיסות באופן לקוי שמחייב אותם לקחת שעות נוספות, אם כי לאורך שנים נהוג בחברה נוהל המאפשר לטייסים להגדיל את שעות עבודתם - ומשכורתם. כך התאפשר לטייסים לקבל שכר על הטסת המטוס לכיוון אחד, ובנוסף לו תשלום מלא בעבור השהייה בטיסה בה הם חוזרים, מבלי שיטיסו אותה בעצמם – אלא כצוות אוויר לא פעיל.

למרות טענות חוזרות על מחסור בצוותי אוויר זמינים לביצוע טיסה מלאה – ניסתה אל-על בחודשים האחרונים שלא להכריז על ביטולי טיסות, בכדי להימנע מכניסה להליכים משפטיים וממתן החזרי כספים ופיצויים לנוסעים. במקום זאת הפעילה החברה טיסות על מטוסים חכורים עם צוותי אוויר זרים, או שעיכבה את מועדי ההמראה - מה שזיכה אותה בחודשים האחרונים בתואר החברה המאחרת ביותר בעולם, בהשוואה לחברות תעופה בינלאומיות.

טייסי החברה טוענים מצידם כי החברה בוחרת שלא להשתמש בצוותים הזמינים, וכי הטלת האשמה על הטייסים והפעלת המטוסים החכורים כמדיניות, במקום להפעיל את מטוסי החברה, הם חלק מתוכנית סדורה של הנהלת אל על הנובעת משיקולים כלכליים בלבד.

מועד טייסי אל על נמסר כי "ברגע זה ממש נמצאים מטוס וטייסים שזמינים להפעיל את הטיסה לבייג'ין, וכך גם אתמול. זהו הערב השני ברציפות בו בוחרים הנהלת ודירקטוריון החברה לפגוע במאות נוסעים שלא יגיעו ליעדם כמתוכנן.

אנחנו קוראים להנהלת אל על לחזור בה מההחלטה האומללה לפגוע בנוסעים ללא סיבה בשנה הרווחית לחברה מאז ומעולם, שנה בה משכו בעלי החברה דיווידנדים נדיבים תוך פגיעה מיותרת וחסרת הגיון בנוסעים ובלקוחות החברה".

מהנהלת החברה נמסר: "עיצומי הטייסים פוגעים מזה חודשים ארוכים בפעילות התקינה של החברה. צר לנו על הפגיעה בנוסעים, אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
אל על טייסים ביטול טיסה עיצומי טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד