י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

צפו: הח"כים הערבים השמיעו 'מואזין' בכנסת

חוק המואזין שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה הביא לזעם בקרב הח"כים הערבים, שהחליטו למחות בדרך מקורית - השמעת מואזין במליאת הכנסת • צפו

ח"כ טאלב אבו עראר (פלאש 90)
ח"כ טאלב אבו עראר (פלאש 90)

חוק המואזין שאושר אמש (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצליח להרגיז את הח"כים הערבים, שמנסים בכל דרך להביע את כעסם על החוק של ח"כ מוטי יוגב, שדורש לאסור על המסגדים המוסלמים להשתמש במערכות כריזה בכדי לקרוא למתפללים.

חברי הכנסת הערבים מצאו דרך מקורית למחות על אישור החוק - השמעת מואזין במליאת הכנסת. מי שעשה זאת בכנסת, והצליח לעורר מהומה רבתי, הוא ח"כ טאלב אבו-עראר מ'הרשימה המשותפת' שניצל את הבמה שניתנה לו במליאת הכנסת, בכדי לקרוא את קריאת המואזין בניגון המסורתי.



במהלך הדיון התייחס ח"כ אחמד טיבי לחוק המואזין ואמר: "אם הבעיה היא רעש, הרי יש חוקים, ואתם יודעים שזאת לא הבעיה. כי אם מדובר ברעש, הרי שבשעה 03:00 ו-04:00 בבוקר יש רעש של מטוסים מעל כל היישובים היהודיים באזור המרכז. לא רק רעש של מטוסים, מכוניות אשפה בבוקר, משאיות ביישובים, ב-03:00, 04:00 בבוקר, מטרידות את האנשים. לא רק משאיות, אוטובוסים, קווי "אגד" בבוקר, מעירים אנשים. עזוב אוטובוסים, כריזה. הכריזה של כניסת השבת מעירה את כל הנשים משנת הצהריים".

טיבי הוסיף, "יום כיפור הוא סבל קשה מאוד לציבור הערבי, הלא יהודי, ולמרות זאת אנחנו מכבדים את העובדה שלא נוסעים, גם בתוך היישובים, בתוך הערים המעורבות, ולא מבקשים לבטל את האיסור הזה, כי אנחנו מגלים הבנה לרגשות הדת של אחרים. אנחנו מגלים הבנה לרגשות הדת של יהודים, למרות הסבל, למרות הרעש, למרות המפגעים הסביבתיים.

"אבל יש קשר בין האסלאמופוביה – שנאת האסלאם והמוסלמים - לבין החוק הזה, לבין ההסתה של ראש הממשלה, המסית הראשי בנימין נתניהו, הוא זה שעומד מאחורי החוק. הוא באופן אישי ואנשים מסביבתו עומדים מאחורי החוק".

בתוך דבריו הצמיד ח"כ טיבי את הטלפון הנייד שלו למיקרופון, השמיע קריאות מואזין והורד מן הדוכן.

מנגד, חברי הכנסת שנכחו במליאה תקפו אותו וטענו כי הוא מבזה את הדת המוסלמית, ח"כ יהודה גליק אף הגדיל לעשות וזימר לאחר מכן בתגובה ניגונים יהודיים.

כזכור, אתמול בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחוק ואמר כי "ישראל מחויבת להגן על מי שסובל מעוצמת רעש יתר של כריזות. כך נהוג גם בערים רבות באירופה. אני תומך בחקיקה ובאכיפה דומה במדינת ישראל. סובלים מכך גם מוסלמים, גם יהודים וגם נוצרים".

נתניהו הוסיף ואמר כי "אני לא יכול לספור את הפעמים, כי הן פשוט כל כך רבות, שפנו אליי אזרחים מכל חלקי החברה הישראלית, בני כל הדתות, שקובלים על הרעש ועל הסבל שנגרם להם מרעש עודף שמגיע אליהם מכריזות בתי תפילה".

לדבריו, "ישראל גם מחויבת להגן על מי שסובל מעוצמת רעש יתר של כריזות. כך נהוג גם בערים רבות באירופה. כך נהוג גם במקומות שונים בעולם המוסלמי, ששם הגבילו את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים. אני תומך בחקיקה ובאכיפה דומה במדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.
חוק המואזין אחמד טיבי טאלב אבו עראר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד