כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

דה בלאזיו: המשיכו להפגין נגד טראמפ

אלפי המפגינים נגד בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב קיבלו זריקת עידוד חשובה מראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, שיצא בקריאה להפגין נגד טראמפ, זאת על רקע אמירתו על כך שבכוונתו לגרש מיליוני מהגרים

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו (רויטרס)
ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו (רויטרס)

ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב לא מוטל בספק, אך זה לא עוצר את אלפי המפגינים שממשיכים למחות על בחירתו מאז היוודע התוצאות המפתיעות. הלילה (שלישי) מקבלים המפגינים זריקת עידוד חשובה בדמותו של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו.

דה בלאזיו קרא היום לאמריקנים לצאת ולהפגין נגד בחירתו של טראמפ, זאת על רקע דבריו של טראמפ כי בכוונתו לגרש כשלושה מיליון מהגרים לא חוקיים, בעלי רישום פלילי. דה בלאזיו נשבע למחות נגד כל ממשל פדראלי שינסה לגרש מהגרים לא חוקיים מניו יורק. "כאן בניו יורק זה לא יקרה", אמר דה בלאזיו בראיון שהעניק לרדיו המקומי.

דה בלאזיו אמר כי הוא מודאג מאמירותיו של טראמפ ומהחלטתו למנות את העיתונאי סטפן בנון ליועץ אסטרטגי בכיר. "אדם שעומד בראש ארגון גזעני יהיה היועץ האסטרטגי הבכיר של טראמפ? זה מדאיג אותי מאוד" אמר ראש העיר של ניו יורק.

כזכור, עם ההכרזה על מינויו של בנון ליועצו הבכיר של טראמפ קמה זעקה בארה"ב, זאת על רקע דעותיו הקיצוניות והאנטישמיות. בנון משמש כמנכ"ל האתר הימני־קיצוני "ברייטברט" – ארגון חדשות צעקני וריאקציונרי, שהוגדר על ידי בנון עצמו בתור "הפלטפורמה של הימין האלטרנטיבי".

העקרונות האידאולוגיים המאחדים של התנועה החדשה – שבסיס ההתארגנות שלה הוא פורומים אנונימיים באינטרנט – הם התנגדות לתקינות פוליטית לצד אמונה בעליונותו של הגזע הלבן. לתנועה יש גם פן אנטישמי מהזן הקונספירטיבי, שמתבטא בהרגל לשים בסוגריים שמות של יהודים וכלי תקשורת ש"נשלטים על ידי יהודים". הרוב המכריע של חבריה הוא גברים לבנים.
ביל דה באלזיו סטפן בנון הפגנות דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד