ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אובמה: "ברור שיש לי חששות מטראמפ, זו טיבה של דמוקרטיה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה כינס מסיבת עיתונאים ראשונה מאז ההפסד של מועמדת מפלגתו בשבוע שעבר, התייחס לתוצאות, לזהות הנשיא הנבחר ואף ליחסי החוץ של ארה"ב תחת הממשל הבא - "טראמפ יבין שקמפיין שונה משלטון"

.
.



נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (ב') לראשונה לבחירתו של דונאלד טראמפ לתפקיד הנשיא, ואמר עליו כי "הוא לא אידאולוג, הוא פרגמטי". אובמה הוסיף בנוגע ליורשו בתפקיד כי "ברור שיש לי דאגות. יש לנו חילוקי דעות על סוגיות רבות".

אובמה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בבית הלבן - הראשונה מאז הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשבוע שעבר, בו נחלה מפלגתו תבוסה. "צריך להכיר בכך שכך דמוקרטיה עובדת. כשאני ניצחתי היו אנשים שלא אהבו אותי, ולא את הדברים שאני ייצגתי. אני חושב שכשיש לך נשיא נבחר מהצד השני, במיוחד בבחירות קשות כאלה, לוקח זמן לאנשים להכיר במציאות החדשה". למרות ההפסד אמר אובמה כי "חשתי מעודד מהצהרותיו בליל הבחירות כי הוא רוצה להיות הנשיא של כולם".

אובמה פירט אף על פגישתו עם טראמפ, ואמר - "זו הייתה שיחה מועילה. ניסיתי להיות כנה ככל שאני יכול לגבי הדברים שכל נשיא צריך לחשוב עליהם, והדבר הכי חשוב הוא איך הצוות שלך בבית הלבן". הנשיא סירב להגיב על סדרת המינויים של טראמפ בבית הלבן, ואמר כי "אני לא יכול להגיב על כל מינוי של הנשיא הנבחר, זה לא ראוי. אני מקווה שטראמפ ימנה לממשלו אנשים שהוא חושב שישרתו אותו היטב".

אובמה תלה תקווה כי הלך הרוח של טראמפ במהלך הקמפיין ישתנה לטובה - "העם האמריקני ישפוט בשנים הבאות אם הוא אוהב את מה שהוא רואה, ואם זו המדיניות והכיוון שהוא רוצים לראות את המדינה הולכת בה. קמפיין שונה משלטון, אבל אני חושב שטראמפ מבין זאת. אני חושב שהוא רוצה להצליח בתפקיד ורוצה לקחת את המדינה קדימה. אף נשיא לא נכנס ואומר, 'אני רוצה להרגיז אנשים ולעורר בהם ניכור'. אני חושב שהוא יעשה ככל שביכולתו לבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר, לא רק עבור אלה שבחרו בו, אלא לאנשים בכלל".

בנוסף, התייחס הנשיא הנוכחי למצב יחסי החוץ של ארצות הברית תחת הנשיא הנבחר - "בשיחותיי עם הנשיא הנבחר הוא הביע עניין גדול בשימור היחסים האסטרטגיים שלנו. המסר שהעביר הוא המחויבות שלו לנאט"ו, ושאין היחלשות במחויבות שלנו לברית הזו. אני קורא לנשיא הנבחר ולממשל הנכנס לחשוב הרבה לפני שהם מסכנים את הסטטוס של מי שהם מכל בחינה מעשית ילדים אמריקנים.

"התפקיד שלי הוא כשאני מעביר את השלטון הוא יהיה במצב בטוב ביותר האפשרי, ואני אעזור לו ככל יכולתי לבנות על ההתקדמות שעשינו".
ברק אובמה נשיא ארצות הברית טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד