כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרב הירש במתקפה חריפה: לימודים באקדמיה - חשש כפירה

הבוקר מתפרסמים דבריו של חבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" וראש ישיבת סלבודקה הרב משה הלל הירש, שיוצא נגד הלימודים האקדמיים לגברים ולנשים • "אם יש מרצה שאינו מאמין בתורה, זה מכניס קרירות ביראת שמים"

הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא. צילום: משה גולדשטיין
הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא. צילום: משה גולדשטיין

"אין חסינות. בכל לימודים בסביבה אקדמאית יש סכנה. אנחנו לא מדברים  על דבר דק ועדין, אלא על דברים חמורים, הרחק מעליה דרכך זו מינות" - כך התבטא הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקא וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

הדברים החריפים פורסמו הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן', כחלק ממסע הסברה וקמפיין שעורך אחד הארגונים בשבועות האחרונים כנגד מה שהוא מכנה "פגעי האקדמיה". הבוקר, כאמור, הובאו דבריו של ראש ישיבת סלבודקה, שמשתמש בשפה חריפה מאד נגד הלימודים במסגרות האקדמיות.

הגרמ"ה הירש ציטט בדבריו מהגמרא ואמר כי - "צריך להתרחק מכל שמיעת דיבור מינות אפילו קל שבקלים... נכנס לקורס פרופסור, זה גורם בהכרח קרירות בעבודת ה'. יתכן שהאב יאמר על הבת שלו: "היא בחורה חזקה" – זו טעות חמורה... יתכן בחורים מצויינים ביותר בלימוד, בתפילה, וכו', ויש להם בליבם הרהורים אפילו בעיקרי אמונה, שאף אחד מבחוץ לא יודע".

"ההורים בטוחים שהכל בסדר עם הבן" אמר הגרמ"ה הירש, "וכן הדבר אצל הבנות - אם יש מרצה שאינו מאמין בתורה שבעל פה ובתורה מן השמים, ויש בו קרירות בעבודת ד' ובעיני הלכה, זה יכול להרוס את הבת לגמרי".
הרב משה הלל הירש סלבודקא חבר מועצת פגעי האקדמיה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד