כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אחרי 76 שנה: בת הנאצי שרצח את אח הרבי באה לבקש סליחה

שבעים ושש שנים לאחר הרצח המזעזע, באה ביתו של הנאצי לבקש את סליחת הנרצחים, וביקרה בקבר אחיו של הרבי בעיירה איגרען

הפרחים מונחים על הקבר, צילום: אתר "חב"ד אונליין"
הפרחים מונחים על הקבר, צילום: אתר "חב"ד אונליין"

בשלהי שנת תש"א נרצח רבי דובער שניאורסון הי"ד, אחיו של הרבי מחב"ד, על ידי הנאצים ימ"ש בבית רפואה שבעיירה איגרען ליד העיר דנייפרופרובסק, והוא בן 38. השבוע, 76 שנה אחרי הרצח, ביקרה הגב' לילו באטיה, בתו של הקצין הגרמני האחראי לרצח בבית רפואה שבעיירה איגרען, בקבר אחיו של הרבי - וביקשה סליחה מהעם היהודי על מעשהו הנפשע של אביה הרוצח.

הסיפור נחשף באתר "חבד אונליין", והוא מרגש את חסידי חב"ד ברחבי העולם. על פי סיפור המעשה, בשלהי שנת תש"א היה רבי דובער שניאורסון הי"ד, בנו השני של רבי לוי יצחק שניאורסון ע"ה ואחיו של הרבי, מאושפז בבית רפואה שבעיירה איגרען ליד העיר דנייפרופרובסק.

באותה תקופה כבש הצבא הנאצי את יקטרינוסלב, והם הוציאו להורג את כל החולים המאושפזים בבית הרפואה. במיוחד התעללו בחולים היהודיים, שעונו קשות בטרם הוצאו להורג באכזריות. הנרצחים נקברו בקבר אחים בחצר בית הרפואה בתוך בור ענק. ר' דובער נרצח אף הוא, בהיותו בן 38 בלבד.

השבוע, 76 שנה אחרי הרצח, ביקרה הגב' לילו באטיה, בתו של הקצין הגרמני האחראי לרצח בבית רפואה שבעיירה איגרען, בקבר אחיו של הרבי, וביקשה סליחה מהעם היהודי על מעשהו הנפשע של אביו הרוצח.

היא נפגשה גם עם הנהגת הקהילה היהודית בעיר, ועם רבה של העיר ושליח חב"ד הרב שמואל קמינצקי. האורחים מגרמניה עיינו במסמכי ארכיון שהתגלו לאחרונה, לצד עדויות אישיות של הנרצחים במקום. הביקור לווה על ידי מנהל מוזיאון השואה בעיר ד"ר איגור סופאק.
אחיו של הרבי נאצים גרמנים מבקשים סליחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד