י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גפני על הבית היהודי: "סיקריקים שהביאו לחורבן בית המקדש"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן תקף את גפני בציטטות מפרשת השבוע, וזה לא נותר חייב - בתיעוד וידאו שמגיע לידי 'בחדרי חרדים' מחזיר גפני לבית היהודי, ומשווה אותם לסיקריקים שהביאו לחורבן המקדש • בהמשך גפני התנצל

גפני. צילום: פלאש90
גפני. צילום: פלאש90

על רקע חוק ההסדרה שיובא מחר (ד') להצבעה טרומית בכנסת, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פותח במתקפה חזיתית נגד 'הבית היהודי'. בתיעוד שמתפרסם ב"בחדרי חרדים" אומר גפני על 'הבית היהודי' שהם "שלטון הסיקריקים שהביאו לחורבן בית המקדש".



דבריו החריפים של גפני באו לאחר שסגן שר הביטחון אלי בן דהן תהה על גפני - "איך הוא יכול להתנגד לחוק ההסדרה, הרי בתורה כתוב שהארץ ישראל ניתנה לעם ישראל", גפני החזיר לו אש במהלך דיון שהתקיים אתמול על תקציב המדינה בוועדת הכספים.

"איך אתם עושים פוליטיקה?", פנה גפני לסמוטריץ, "הרי החוק לא יפתור את הבעיה של עמונה, לא יהיה פתרון לעמונה. יצא ככה שביבי נגד עמונה, איווט ליברמן נגד עמונה, שרי הליכוד נגד עמונה והחרדים בוודאי נגד עמונה".

על דברי בן דהן אמר: "בן דהן דיבר ברדיו חרדי ואמר 'גפני לא קרא בפרשת השבוע שהארץ ניתנה לנו', הייתי אומר לו, שקראתי ועוד איך קראתי, אבל קראתי גם את הגמרא על השלטון של הסיקריקים, שהביאו לחורבן בית המקדש". בהמשך גפני הבין שהוא הגזים בלשונו והתנצל על הדברים.

כזכור, המתיחות בין גפני ל'בית היהודי' נחשפה ב"בחדרי חרדים" לאחר שלטענתו של יו"ר ועדת הכספים, משרד החינוך בהנהגתו של השר בנט – פוגע בעולם הישיבות ומפלה בין הישיבות החרדיות לישיבות ההסדר.

בתחילת השבוע הבהיר גפני כי אין בכוונתו לתמוך בחוק ההסדרה של 'הבית היהודי', לדבריו, יש בין 'יהדות התורה' ל'בית היהודי' מערכת יחסים קלוקלת וכי 'הבית היהודי' מתנהג כמו אדון שנותן מכות.

"יש לנו ויכוח גדול עם הציונות הדתית על הרבה דברים אחרים", אמר גפני ב'קול חי', "יש את החוק של העדפה מתקנת שנמצא בוועדה של ניסן סלומיאנסקי, יש גם פתאום החלטה של משרד החינוך שמפסיקים את התקציבים למוסדות לנוער חרדי מנותק בגלל כפל תמיכות, בשעה שלישיבות ההסדר ממשיכים כמובן, יש לנו הרבה מאוד דברים שהם לא עושים על אף שהם נמצאים בהסכם הקואליציוני".

"בנוסף", המשיך יו"ר ועדת הכספים לתקוף, "באופן עקרוני אני סבור שמה שאמר היועץ המשפטי לממשלה, פעם אחר פעם בישיבה של ראשי המפלגות הקואליציה אצל ראש הממשלה - שאם נעביר את החוק הזה אנחנו הופכים להיות פושעי מלחמה. אני לא חושב לתמוך בזה, אני אביא את זה לסיעה ביום שני ונשאל את גדולי התורה".

"עם כל הכבוד לבית היהודי שהוא רוצה להעביר חוקים משונים מהסוג הזה, אנחנו לא בכיסם ואני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל החלטות כאלו רק כי בגלל שהם דורשים, הם לא מתחשבים בנו, אין סיבה שנתחשב בהם. במיוחד שזה חוק חמור שהיועץ המשפטי אומר שזה יהפוך אותנו לפשעי מלחמה.

"יש מערכת יחסים קלוקלת בין 'הבית היהודי' והציונות הדתית לבין 'יהדות התורה', שהיא חד כיוונית. אנחנו נותנים להם, אנחנו מאפשרים להם לעשות את כל מה שהם רוצים והם הכל אצלם זה פוליטיקה, אנחנו מקבלים מהם כל הזמן את המכות, מבחינתי זה לא ימשך", הוסיף גפני.
משה גפני חוק ההסדרה הבית היהודי סמוטריץ' בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד