כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשורה טובה לאמהות שבדרך בעיר בני ברק

עוד רכש רפואי בכיר - פרופ' ברי קפלן הצטרף לצוות המרכז הרפואי מעיני הישועה, וישמש כמנהל מחלקת יולדות • בשיחה מיוחדת הוא נזכר במפגשיו עם גדולי ישראל, ומצהיר: "משפחות ברוכות ילדים זה דבר מבורך מאוד. כל מקרה שבו אוכל לסייע יחמם את ליבי"

בית חולים מעייני הישועה בבני ברק
בית חולים מעייני הישועה בבני ברק

במסגרת ההתפתחות האדירה שעוברת על המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', הכוללת בין היתר גם קליטת רופאים ופרופסורים מהשורה הראשונה, הצטרף היום (שלישי) פרופסור בעל-שם בינלאומי ברפואת נשים ויולדות.

המדובר בפרופסור ברי קפלן, מגדולי רופאי הנשים בארץ ובעולם המגיע לבית הרפואה בבני ברק לאחר ניסיון של כ-40 שנה בתחום. למעשה, הוא נחשב ל"פוסק" ו"עילוי" ברפואת נשים. יכהן במנהל מחלקת יולדות תחת מנהל אגף נשים ויולדות פרופ' יוסי לסינג. האגף כולל: מחלקות ליולדות, נשים, הריון בסיכון, חדרי לידה, מיון נשים, מיון יולדות, יחידת ניטור ואולטרה סאונד.

פרופ' קפלן למד רפואה באוניברסיטת תל-אביב, וכסטודנט רכש ידע וניסיון ב'איכילוב.' בהמשך עבר להתמחות ב'בילינסון', ומאז הוא שם – "כבר ארבעים שנה וחודש ימים". על-אף שנכנס כמתמחה אחד בין רבים וטובים נוספים, הוא החל לטפס במעלה הצמרת, בעקבות המקצועיות בה ניחן. במשך 6 שנים ניהל את אגף חדרי לידה ויולדות וכמנהל מחלקת יולדות. במקביל, ניהל במשך שנים את תחום רפואת הנשים במחוז דן של קופ"ח.

בין כל העבודה הזו, הוא גם הספיק להוציא תואר נוסף מאוניברסיטת חיפה – מנהל רפואי לרופאים בכירים. "אני מנצל את הזמן שניתן לי מהקב"ה. כל דקה מנוצלת", הוא אומר.

עם השנים פתח פרופסור קפלן מרפאה בבני-ברק. ובמענה לשאלה האם זה השפיע עליו הוא משיב: "אני חושב שכן. בפעם הראשונה שהגעתי לעיר התורה והחסידות, ביקשו ממני לבוא לרבי חיים גריינמן זצוק"ל. הוא הזמין אותי אליו אחרי שחקר עלי, כדי לתהות על קנקני בעקבות המרפאה שפתחתי ברחוב רבי עקיבא. זו הייתה חוויה מאוד גדולה, הוא היה נראה לי כמו אליהו הנביא", מספר פרופ' קפלן – שאינו אדם חובש כיפה – בהתרגשות רבה.

"מאז" הוא מוסיף, "הקשרים שלי עם רבנים ועם גדולי עולם התורה הלכו והתחזקו – גם בפן המקצועי וגם בפן האישי". פרופ' ברי קפלן תומך מובהק בגידול משפחות ברוכות ילדים. המוטו שלו, לדבריו, הוא לעודד ילודה. "אני מאוד בעד ילודה ומאוד מעודד זאת, ולא מפחיד או מספר סיפורים לא נכונים בהקשר זה".

בהקשר למפגשים עם גדולי ישראל הוא מספר על מפגש נדיר נוסף. "כשהייתי מנהל חדרי לידה ב'בילינסון', נשלחתי לארה"ב כדי לראות דוגמאות לחדרי לידה. ביקרתי אצל הרבי מליובאוויטש, שהיתי בחדרו לפחות 10 דקות - ומכל הדברים בעולם ביקשתי ממנו רק דבר אחד: להיות רופא טוב ולסייע בהרבה לידות. ואכן, ב"ה היו עוד הרבה מאוד לידות. דיברנו על הנושא של רפואת נשים, וקיבלתי ממנו 2 מטבעות של דולר ושטר של דולר לצדקה".

גם המפגש הזה לא סר מזכרו: "זה היה כאילו יש מעליו שכינה. זו הייתה לי חוויה מאוד גדולה, שעד היום כשאני נזכר בה, אני ממש סומר", הוא נרגש.

הקשר שלו עם הציבור החרדי, כאמור, הדוק ועוצמתי: "הכנסתי הרבה רופאות נשים לעבודה בב"ב ובאלעד, ורעננתי לא מעט נהלים שקשורים לרפואה והלכה, כדי שהציבור יקבל הרגשה כמה שיותר טובה. גם בטיפולים קשים וגם בדברים שגרתיים, המטרה שלי היא לעזור לציבור, אני בא במסירות ורואה בזה אידיאל. המטרה שלי בהצטרפותי ל'מעיני הישועה', היא להשתלב ולסייע יותר; המטרה שלי היא לבוא ולתת את מלוא תשומת-הלב".

- מה תרצה לפתח באופן אישי. משהו שקרוב לליבך?

"לתת יחס טוב ליולדות. להוריד את מפלס החרדה, להסיר את הפחדים, בהתאם לוותק ולניסיון שלי. משפחות ברוכות ילדים זה דבר מבורך עד מאוד. כל מקרה שבו אוכל לסייע – יחמם את ליבי".

פרופ' קפלן חבר באיגודים מקצועיים בינלאומיים בארה"ב ואירופה וכן שותף מוביל במחקרים פורצי דרך ברפואת נשים ועזרים רפואיים.
ברי קפלן מעייני הישועה מחלקת יולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד