י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שר הפנים, שים עין על היועצים שלך

אם בכל פעם שאדם חובש כיפה יואשם בכישלון ניגש למחסן התחמושת ונתגונן בנשק "האפליה", בסוף נאבד את סף הרגש ואמון העם • טורו של חברון גרנביץ

שר הפנים, שים עין על היועצים שלך



המשל המפורסם מספר על רועה צאן שישב בעובי היער ובעוד צאנו מלכך בהנאה את עשב השדה, תקפו שעמום והחליט לחמוד לצון.

הוא זעק בקולי קולות "זאבים זאבים". בני הכפר, ששמעו את הזעקות, חשו מייד ליער ומצאו את הרועה כשהוא יושב בשלווה ופיו מלא שחוק על התעלול שעולל.

לאחר תקופה, שוב שמעו בני הכפר את זעקות הרועה. חשו פעם נוספת לעזרתו כשהם חמושים במקלות ובאבנים. להפתעתם, שוב מצאו את הרועה יושב להנאתו מתחת לאחד העצים, מחייך ומדושן עונג למראה הבהלה שתקפה את בני הכפר.

ויהי היום, ובעוד הרועה משוטט עם צאנו בתוככי היער, עדת זאבים רעבים התקרבה לעבר מרעה צאנו. חיות הטרף החלו מזנקות לעבר הכבשים, והרועה החל לשאוג בקול זעקה מרה "זאבים, זאבים".

בני הכפר ששמעו את הצעקות המשיכו במלאכתם תוך כדי שהם מפטירים אחד לשני: "הנה הוא, עוד פעם עם הצעקות שלו".

וכך איבד רועה הצאן את אמונו אצל בני כפרו – וכל צאנו נטרף ואבד.

האופציות של ישי

בשבוע שעבר חוותה מדינת ישראל את השריפה הגדולה בתולדותיה. חבל ארץ שלם נפל למאכולת אש. עשרות בני אדם קיפחו את חייהם, מאות משפחות איבדו את רכושם ועשרות אלפי דונם של חורש הפכו לאדמה חרוכה.

למרבה הצער, שירותי הכבאות בישראל התגלו כחסרי תועלת. מאכולות האש יצאו מכלל שליטה וראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לבקש עזרה ממדינות העולם, שכנות ורחוקות.

בימים אלו, בעוד הגחלים לוחשות, רשויות המדינה מחפשות את האשמים לכישלון מערך הכבאות במדינה. לעת עתה, יש אצבע מאשימה לכיוון אחד - משרד הפנים, וכמובן השר העומד בראש המשרד אלי ישי.

ליבי ליבי על כבוד השר. הוא יושב בלשכתו כפושע על ספסל הנאשמים. הלא לכאורה הוא השר שתחת אחריותו הבלעדית כפופים שירותי הכבאות בישראל והמחדל הופך למחדל אישי שלו.

כמה אופציות עומדות לרשותו.

הוא יכול להכריז: "היות והמשרד בראשותי כשל, הריני מודיע בזאת על התפטרותי מהממשלה".

הוא יכול גם לומר: "אכן היה כישלון, אקים ועדת חקירה ואעמוד בראשה באופן אישי ואני מבטיח לתושבי המדינה כי אפיק לקחים ובתוך חצי שנה מערך הכבאות במדינה יהיה מוכן למקרים מעין אלו חלילה".

הוא גם יכול לפטור עצמו מכל אשמה ולהגיד: "אני לא אשם, קודמיי לתפקיד אשמים".

כל דבר שיגיד, יהיה ממלכתי ובאחריותו המלאה. ובאם יטעה, הרי שהמחיר הפוליטי כבד אף יותר ממחיר כספי.

ההסתה קיימת

בימים האחרונים, הייתי מרותק לכלי התקשורת הכלליים.

במרתון הראיונות, שוחחו בשידור גם נציגי משרד הפנים, דובריו ויועציו של כבוד השר. צרם מאוד לשמוע שאנשים המתיימרים לייצג את השר, התנערו מכול אחריות, אך יותר מכל הם האשימו את התקשורת כי האצבע המופנית כלפי השר נובעת אך ורק מעצם היותו "מזרחי וחובש כיפה".

אין לי ספק שהתקשורת הכללית נגועה באפליה עדתית ודתית ואף גורמת להסתה פרועה בכל תחום נגד הציבור החרדי מזה שישים ושלוש שנים.

אבל, אסור לנו לשלוף ולהשתמש במונח "אפליה עדתית" או "אפליה דתית" בכל מקרה חרום. לכל מלחמה יש את הנשק שלה. אם בכל פעם שאדם חובש כיפה יואשם בכישלון ומחדל, מיד ניגש למחסן התחמושת ונתגונן בנשק "האפליה", אזי בסוף נאבד את סף הרגש ואמון העם, ממש כפי שהרועה איבד את צאנו.

מכאן אני שולח את ברכתי לשר הפנים אלי ישי, שישכיל לעשות את הדבר הנכון בהתייעצות עם רבותיו ובעיקר בבקשה שייפקח על דובריו ויועציו הפוקדים את כלי התקשורת.

מחיר פוליטי כבד. אלי ישיצילום: מחיר פוליטי כבד. אלי ישי
מחיר פוליטי כבד. אלי ישי


טורו של חברון גרנביץ' מופיע ברשת 'קו עיתונות' ובאתר 'בחדרי חרדים'


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד