ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

"תהיה אלימות בעמונה; גם החיילים של היטלר קיבלו פקודה"

לאחר שרב היישוב עמונה הכריז ב"בחדרי חרדים" על מרי אזרחי לא אלים, נראה כי כבר אין דרך חזרה ופינוי אלים הוא רק שאלה של זמן • תושבת היישוב: "תהיה אלימות, אנו לא אחראים על רבבות החבר'ה שמתכוננים ליום פקודה"

(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר שרב היישוב עמונה, הרב יאיר פרנק, קרא בראיון ל"בחדרי חרדים" למרי אזרחי בלתי אלים, הבוקר (שלישי), תושבת היישוב תמר ניזרי, משמיעה מנגינות אחרות וצורמות. לדבריה, בפינוי עמונה תהיה אלימות.

ניזרי, המתגוררת בעמונה 18 שנה אמרה הבוקר בגל"צ כי תושבי היישוב ואחרים רבים שיבואו מחוצה לו – בהחלט מתכוונים לפעול באלימות נגד חיילי צה"ל שיבואו להוציא אותם מבתיהם בעת פינוי היישוב.

"אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להישאר פה - אלו מחזות שממשלת ימין לא רוצה לראות", אמרה ניזרי. "אני אישית לא ארים יד, אבל אני לא אחראית על רבבות החבר'ה שאנחנו אומרים להם להתכונן ליום פקודה".

בהמשך אמרה כי "אם חיילי צה"ל יבואו אני רוצה שיהיו תמונות כל כך כואבות שזה לא יחזור שוב, שלא יגרשו שוב יהודים מאדמתם".

נזרי נשאלה על הצורך לקיים את החוקים במדינה דמוקרטית והשיבה כי מעבר לחוקים ולפקודות יש לכל אדם מצפון אישי: "גם החיילים של היטלר קיבלו פקודה. אז מה? יש פקודות ויש חוקים והיגיון ומוסר בסיסי", הוסיפה בחריפות.



כזכור, בראיון ל"בחדרי חרדים" אמר רב היישוב: "אם חלילה יפנו אותנו, אנחנו החלטנו שהפינוי הזה יהיה פינוי כפוי, נגד רצוננו. הוא יהיה פינוי כואב, רגלינו נטועות פה ואף אחד מאיתנו לא יצא מכאן על רגליו".

לדבריו, "בנוסף, נקרא לעוד אלפים ורבבות שיצביעו ברגלים ויגידו 'אנחנו לא זזים מפה' ומצד שני – הידיים שלנו לא יורמו על אף אחד, יהיה כאן מרי אזרחי בלתי אלים".

אמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי במערכת הביטחון כבר נערכים ליום הפינוי, שהמועד האחרון שלו נקבע לחג החנוכה - והקצו 90 מילין שקל עבור הפינוי ויישוב המפונים במיקום חלופי. גורמים ב"בית היהודי" אמרו ל"בחדרי חרדים" כי עמונה הינו מטרה משנית וכי הם מוכנים לוותר על עמונה בתמורה לאישור חוק ההסדרה בבג"ץ. גורם בליכוד אמר ל"בחדרי" כי "את עמונה כבר הפסדנו".
עמונה אלימות היטלר פינוי חוק ההסדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד