י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לא נעים: מרגי הובך בשידור חי • האזינו

בוקר מביך עבר על ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). לאחר שהתפאר בסידור כל התלמידות בירושלים במוסדות הלימוד, הורים לתלמידות שטרם סודרו עלו מול לשידור. זה היה מביך • האזינו

ח"כ יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)
ח"כ יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)

בוקר מביך עבר על יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). לאחר שאמש (שני) הפיץ דוברו הודעה לעיתונות בה הוא התפאר כי "פרשת אפליית הבנות המזרחיות הגיעה אל קיצה", מרגי עלה לשידור בתכניתו של מוטי לביא ב"קול חי" והובך קשות.

"בירושלים סיימנו את המלאכה, כל הבנות שובצו במוסדות", אמר מרגי בשידור, אלא שאז עלה תושב ירושלים שסיפר כי בתו עדיין לא שובצה. מרגי, שהבין מיד בהתחלה שמדובר בעניין שכזה, עוד ניסה לומר בהתחלה כי "אדרבא, ננסה לסייע לו".

אלא שעם העלאת האב לשידור פלט מרגי כי הוא יודע שבתו של אותו מאזין עדיין לא שובצה, מה שמעמיד את הודעתו מאמש בסימן מביך במיוחד.



בנוסף, הורים נוספים התקשרו למערכת 'קול חי', תוך כדי השיחה עם מרגי - וטענו כי "מרגי רוכב על הגב שלנו ועושה עלינו כותרות. בנותינו עדיין לא משובצות", מה שגרם למבוכה רבתי בשידור חי.

כאמור, כבר אמש התפאר מרגי ואמר כי "עבודתו המבורכת של ידידי הרב צביקה כהן סגן ראש העיר ברשות המקומית לצד פעילותי בשלטון המרכזי הביאו לקיצם את סבלם של הבנות הספרדיות ושיבוצם בסמינרים המובלים בירושלים".

בתחילה ניסה מרגי להתגונן ולומר כי "כהן היא הבת היחידה שלא שובצה – אבל כל האחרות כן שובצו", אלא שכאמור התברר כי מאזינים נוספים התקשרו וטענו כי בנותיהם גם לא התקבלו לסמינרים.

בהמשך הראיון אמר מרגי כי "השמחה מהולה בעצב. זה בבחינת 'עין במר בוכה ולב שמח' לא רצינו להגיע לחודש נובמבר, רצינו שהעניין יסודר כבר קודם. הם העבירו אותנו ואת התלמידות בדרך קשה ולראשונה הם עמדו לשימועים ולסנקציות שטרם היו".

לדבריו, "יהיו תקנות חדשות לרישום. אני לא רוצה לחשוף הכל היום כי יסכלו לי. אני מוכן להקריב את הקרדיט ואת הפרסום בשביל להצליח. אנחנו כולנו רוצים לטפל ברעה החולה הזו. סוגית הרישום לסמינרים זו אכן בעיה עגומה".
מוטי לביא יעקב מרגי אפלייה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד