י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כחלון: לא נתמוך בחוק שיפגע בשלטון החוק

יו"ר 'כולנו', שר האוצר משה כחלון התייחס היום לחוק ההסדרה שצפוי לעלות מחר לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת, והבהיר כי אין בכוונתו לתמוך בחוק שיתפרש כפגיעה בבית המשפט העליון

משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)
משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'כולנו', שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) לחוק ההסדרה שצפוי לעלות מחר לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת, והבהיר כי אין בכוונתו לתמוך בחוק שיתפרש כפגיעה בבית המשפט העליון.

קודם לכן היום, כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ, כי "הזכות היחידה בהסכם הקואליציוני של 'כולנו' היא להתנגד לפסקת ההתגברות לא לכל מה שנחשב מבחינתם כפגיעה בבית המשפט העליון. חוק ההסדרה גם לא פוגע".

סמוטריץ' צירף צילום מהסכם הקואליציוני של 'כולנו' שם מובא הציטוט הבא: "כולנו מתנגדת לחקיקת "פסיקת ההתגברות" (על פי פסיקת בתי המשפט לביטול חוקי כנסת), מובהר ומוסכם כי על סיעת כולנו לא תחול משמעת קואליציונית בכל הקשור לעניין זה".

על דבריו של סמוטריץ השיב כחלון: "נושא הפגיעה בבית המשפט העליון מופיע בהסכם קואליציוני, לא הסכמתי להיכנס לממשלה לפני שבנט חתם שלא תהיה פגיעה בבית המשפט העליון, מי שחתם הוא בנט שהוא ראש המפלגה שלו", למרות זאת הבהיר כחלון כי "אם יופיע בהסכם שאני צריך לתמוך בחוק שפוגע בבית המשפט העליון ואני חתמתי עליו - אני אכבד".

מוקדם יותר הבהיר סמוטריץ כי "אם לא תהיה משמעת קואליציונית בהצבעה על חוק ההסדרה - לא תהיה משמעת קואליציונית גם בחוק ההסדרים".
חוק ההסדרה בצלאל סמוטריץ משה כחלון עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד