כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מצוקת הדיור: אלפי דירות לחרדים ייבנו בשטח אש באלעד?

מצוקת הדיור החרדית: האם יבנו אלפי יחידות דיור בשטח האש הסמוך לאלעד? צוות משותף לעיריית אלעד ומשרד הביטחון, שיוקם בימים הקרובים, יבחן את ביטול שטח האש הסמוך לעיר אלעד לטובת בניית אלפי יחידות דיור חדשות. כך נודע ל"בחדרי חרדים" • כל הפרטים

כיכר בעיר אלעד. בקרוב תבוא הבשורה? (פלאש 90)
כיכר בעיר אלעד. בקרוב תבוא הבשורה? (פלאש 90)



מצוקת הדיור החרדית: האם יבנו אלפי יחידות דיור בשטח האש הסמוך לאלעד? צוות משותף לעיריית אלעד ומשרד הביטחון, שיוקם בימים הקרובים, יבחן את ביטול שטח האש הסמוך לעיר אלעד לטובת בניית אלפי יחידות דיור חדשות. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הדברים סוכמו בפגישה שהתקיימה היום (שני) בלשכת ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ובה השתתפו גם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר, יו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה אבי שטרן, חברי עירייה וצוותים מקצועיים מהעירייה וממשרד הביטחון.

ראש העיר הציג בפני הנוכחים התכתבויות והתחייבויות שנערכו לפני שנים, בהן סוכם על הפשרת שטח האש לטובת בניה. אלא שבשנים האחרונות, כך אמר, משרד הביטחון התנער מההבטחות והודיע כי לא יבטל את שטח האש. "מעבר להתחייבויות שלא קויימו", אמר, "יש כאן גם סיכון של ילדי העיר שנחשפים לנפלי פגזים וחומרי נפץ שנותרים בשטח".

לאחרונה פנה פרוש אל חברי הכנסת החרדיים על מנת שיסייעו בקידום הנושא, במטרה לסייע לפתרון מצוקת הדיור החמורה הקיימת בציבור החרדי. התוכניות להרחבת העיר מאפשרות לבנות עוד קרוב לעשרת אלפים יחידות דיור, ובכך להוות פתרון משמעותי לחלק מהמצוקה החמורה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני וח"כ יעקב אשר נרתמו לנושא והובילו לקיום הפגישה עם מנכ"ל המשרד. בפגישה הציגו השניים את המצוקה הכלל חרדית בנושא הדיור, כשהסבירו כי ביטול שטח האש יכול לסייע בצורה משמעותית לנושא.

מנכ"ל המשרד, אודי אדם, הודיע בסיום הפגישה לראש העיר ולמשתתפים כי הוא מקים צוות עבודה משותף למשרדו ולעירייה, כדי לבחון את ההתאמות להיום, אחרי שעברו שנים מאז תוכננו התוכניות המקוריות, כדי לזרז ולצאת הכי מוקדם לתכנון ושיווק על ידי המנהל.
מצוקת הדיור החרדית אלעד ישראל פרוש שטח אש אודי אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד