כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו במלכיאלי זועם: "אנשים יצאו מפורקים"

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי תקף בחריפות את יו"ר לשכת עוה"ד על רקע בחינות הסמכה מכשילות: "אנשים בגללך יצאו מפורקים"

מיכאל מלכיאלי. צילום: ארכיון
מיכאל מלכיאלי. צילום: ארכיון

 


הופעה ראשונה של מלכיאלי בועדת הכנסת. הח"כ הטרי מיכאל מלכיאלי מש"ס, הציג מופע זועם על רקע מבחני ההתמחות המכשילים ללשכת עוה"ד.

דיון סוער נערך בוועדת הכנסת, בעקבות הירידה בשיעור הנבחנים שעברו את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין.



היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כי יפנה לשרת המשפטים איילת שקד ולראש הלשכה אפי נווה "לבחון בימים הקרובים מה החוק מאפשר לנו לעשות ולמצוא פתרון ריאלי. נדון באפשרות למועד מיוחד ואם פקטור בסמכותם נדון גם בו".

עוד אמר כי הוועדה בראשותו מצטרפת להמלצת ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה לפנות לוועדת הבחינות, שתלך בדרך בית הלל"

ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה אמר כי: "ועדה חיצונית מכינה את הבחינה ואנחנו לא ממנים אותה. היא מקבלת מנדט ישירות משרת המשפטים. אנחנו לא משתתפים בכתיבת הבחינות ולא רואים אותן לפני כן.

"מי שצריך לתת את ההסבר לתוצאות העגומות הוא לא לשכת עורכי הדין אלא המכללות. בכל מכללה 50% לפחות סטודנטים רציניים והבעיה היא עם אחרים שרשומים על הנייר, חלקם אפילו ללא תעודת בגרות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב לדברים: "אני בסך הכל שבוע במשכן, ובתקופה האחרונה שמעתי מכל כך הרבה אנשים על מה שקרה במבחן האחרון. אנשים יצאו מפורקים מהמבחן, ועזבו חודשים את מקום העבודה שלהם, ואתה מספר סיפורים שאין לך אג'נדה, אתה זה כל מה שהפצת בתעמולת הבחירות שלך".

מלכיאלי הוסיף: "ראש לשכת עוה"ד הקודם אמר: 'אני מרוצה שזה מה שקורה, המאמצים שלנו נושאים פרי'. אתה משתלח במכללות? גם באוניברסיטאות אין חובת נוכחות ויש שם ירידה. אתה מדבר על ירידה בכמות של הלימודים, איפה? הכל קרה בשנתיים האחרונות.

"אני סטודנט היום, וגם אני הולך למבחנים, לא למשפטים אלא לדברים אחרים, כשאני ניגש למבחן, אני יודע מראש שרוצים להכשיל אותי, וכל הסיפורים שאנו לא קשורים, אנחנו יודעים שזה לא נכון, אני מראש ניגש למבחן באי אמון מוחלט בך כראש הפרמידה, ובכל הלשכה שלך, איזה מסר אתה מוסר בהשתלחות במכללות? רק טיפש יכול לחשוב שבגרות זה מה שיקבע את הנסיון של המתלמד כעו"ד או לא".

וכאן עולים הטונים. מלכיאלי: "אל תענה, אתה לא חייב לענות".

נווה: "זו שפה של ח"כ? איזה מין שפה זאת, אני חייב לו משהו?".

מלכיאלי: "אתה חייב לציבור תשובות".

מלכיאלי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד