י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאבק בין פרקליטי הרב ברלנד אם להסכים להסדר טיעון

אחד מעוה"ד של הרב ברלנד מנהל מגעים עם הפרקליטות לצורך גיבוש הסכם טיעון; שאר עורכי הדין מתנגדים

הרב אליעזר ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב אליעזר ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

האם מסתמנת עסקת טיעון עם הרב אליעזר ברלנד? כשבוע לפני פתיחת ההליך המרכזי בעניינו של מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד, פרסמו כלי התקשורת כי מתבשלת עסקת טיעון בעניינו. אך רוב מקורבי ופרקליטי הרב מכחישים.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עו"ד אפרים דמרי נשכר ע"י קהילת שובו בנים והציג לבית המשפט מסמך ייפוי כוח כמי שמייצג את הרב ברלנד. בימים אלה, הוא נפגש עם פרקליטות מחוז ירושלים העומדת מצד המדינה בתביעה נגד הרב והציע להגיע להסדר טיעון.

לפי דיווח בערוץ 2 וערוץ 10, הונחה הצעה לפני הפרקליטות שהרב יודה בשני סעיפי אישום ותמורת זאת יורשע ויוטלו עליו עבודות שירות בלבד, אך הפרקליטות מתעקשת שהרב ירצה בנוסף גם מספר חודשי מאסר בכלא.

עד עתה ייצגו את הרב לא פחות מחמישה עורכי דין: עו"ד רחל תורן שנמצאת עם הרב מאז הסגרתו לישראל, עו"ד אביגדור פלדמן שהצטרף מאז הוגשה בקשת ערר לבית משפט העליון לבטל את מעצר עד תום ההליכים נגד הרב, עו"ד ירון לונדון שהגיש בקשה נוספת לבית משפט לביטול מעצר עד תום ההליכים וכן ועו"ד יעקב מור יוסף. כאמור, בימים האחרונים הצטרף גם עו"ד אפרים דמרי.

כל אחד מעורכי הדין הוכנס על ידי קבוצת מקורבים אחרת של הרב. כפי שכבר דווח בעבר ב'בחדרי', בארבע השנים האחרונות, מאז פרוץ הפרשה והימלטות הרב מהארץ, בכל תקופה קבוצה אחרת מבין המקורבים 'זכתה' לנהל את התיק, עד להעברת הסמכות לקבוצה אחרת.

בימים האחרונים נפוצה שמועה בקרב חסידי הרב כי כל הפרקליטים, פוטרו מייצוג - אולם מבדיקת 'בחדרי' עולה כי כי הפרקליטים עצמם לא קיבלו על כך הודעה.

בינתיים מתנהל מאבק בין הפרקליטים, כאשר עוה"ד דמרי מנהל מגעים בקשר להסכם טיעון. שאר עוה"ד מתנגדים לכך. עורכת דינו של הרב עו"ד רחל תורן - המייצגת את הרב ברלנד מאז הוסגר לישראל אומרת הערב (ג') ל'בחדרי חרדים' גם בשם עו"ד אביגדור פלדמן כי בניגוד לדיווחים, אין כל הסדר טיעון. כך גם מאשרים עו"ד יעקב מור יוסף ועו"ד ירון לונדון.

בפרקליטות מחוז ירושלים סירבו הערב להגיב ל'בחדרי' לפרסום והעדיפו שלא להתייחס לנושא משא ומתן על הסדר טיעון ולעצם קיומו, אם בכלל.

עורכת הדין שרה מרקוביץ, המייצגת חלק מהמתלוננות אומרת ל'בחדרי' כי עמדת המתלוננות היא שהן מתנגדות בתוקף להסדר טיעון ומבקשות שהמשפט יתנהל והאמת והצדק יצאו לאור.

בעוד שבוע, ביום שלישי, עומד להיערך דיון ראשון בבית משפט השלום בירושלים, בהתייחס להוכחות נגד הרב המצויות בידי הפרקליטות ואשר הועברו לידי צוות ההגנה. אך כבר מוקדם יותר, מחרתיים (ה') ייערך דיון בפני השופט ירון מינקטביץ בבית משפט השלום בירושלים שם יוכרע סופית מי מייצג את הרב בצוות ההגנה.

הרב אליעזר ברלנד הסדר טיעון פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד