כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון ב'בחדרי': השר ליצמן בלם את חוק המואזין - פוגע בצפירת השבת

במכתב ערר ששיגר שר הבריאות יעקב ליצמן לממשלה, הוא טוען כי החוק למניעת מפגע רעש המואזינים, עשוי למנוע את צפירות השבת המסורתיות • המכתב המלא בפרסום ראשון ב'בחדרי': "החוק עלול לפגוע בסטטוס קוו הקיים"

פרסום ראשון ב'בחדרי': השר ליצמן בלם את חוק המואזין - פוגע בצפירת השבת
הדס פרוש, פלאש 90

ליצמן לעזרת הערבים - בגלל שבת: חוק המואזין עומד ככל הנראה להיתקע, זאת בשל זכות הערר המוקנת לחברי הקואליציה. שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש הערב (ג) ערר למזכירות הממשלה, נגד החלטת ועדת השרים לעניני חקיקה, לקדם את החוק למניעת רעש המואזינים.

בעקבות הערר נדחתה ההצבעה על החוק שנקבעה למחר.

במכתב ששיגר השר ליצמן הערב, הוא מפרט כי החוק עשוי למנוע את צפירות השבת, עליה נהגו להכריז בעבר בחצוצרות וכיום באמצעות כרוזים המשדרים צפירה או ניגונים.

לדבריו במשנה מתואר על שלושה תקיעות לקראת השבת כמסורת ארוכת שנים: "במשנה בסוף מסכת סוכה", הוא כותב, "חז"ל מתארים את שלש התקיעות שתקעו זמן מה קודם לכניסת שבת על מנת להבדיל את העם ממלאכה, ושלוש תקיעות בשעת כניסת השבת עצמה שנועדו להכריז כי מכאן ואילך אסורה כל מלאכה עד לצאת השבת או החג.

"במשך אלפי שנים במסורת ישראל שימשו כלים שונים לפעולה זו, בין השאר השופר והחצוצרה. עם התפתחות הטכנולוגיה, משמשות מערכות הכריזה להודעה על כניסת השבת בעוצמת הקול המותרת, ובכפוף לתקנון.

"חרף קבלת הצעת החוק בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק במתכונתה ובמסגרת הדיונים שיעלו בעקבותיה בוועדות הכנסת - ההצעה עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים ועל כן בהתאם לתקנון עבודת הממשלה, מוגש ערר זה לממשלה לצורך קיום דיון נוסף, טרם העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת".

יו"ר הרשימה המותפת, ח״כ איימן עודה הגיב: ״נתניהו ניסה לחזר אחר קהל בוחריו בימין הקיצוני על ידי העלאה של חוק רע ומיותר שכל מטרתו הוא סימון והסתה נגד המיעוט הערבי. אני מודה לשר ליצמן על שהגיש את הערר ובלם את העלאת החוק ובאמת מאמין שנעשה היום צעד משמעותי בשיתוף הפעולה בין המוחלשים בחברה״.



ליצמן בלם חוק המואזין צפירת שבת ערר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד