כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שר הפנים מצטרף לערר של ליצמן: לא צריך את חוק המואזינים

לפי דיווח מלשכת שר הפנים אריה דרעי, הוא מצטרף לשר הבריאות יעקב ליצמן בהתנגדותו לחוק למניעת מפגעי רעש מהמואזינים • לדעתו של דרעי, אפשר לאכוף הפסקת רעש מהמואזינים באמצעות החוק הקיים, והחוק החדש עלול לפגוע בכריזת השבת

שר הפנים מצטרף לערר של ליצמן: לא צריך את חוק המואזינים
אפי שריר, פלאש 90

אריה דרעי מצטרף לליצמן בעד הערבים, ומתנגד לחוק למניעת מפגעי רעש מהמואזינים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לפי תדרוך בכיר בש"ס, לדעת שר הפנים אריה דרעי, "אין צורך בחוק המואזין. על פי חוק המפגעים והתקנות אפשר להפסיק את זה.

לדבריו, "זו גם עמדת שרת המשפטים והשר אלקין שמופקד על חוק המפגעים וזו גם עמדת השר לבטחון פנים. הבעיה זו האכיפה. גם אם החוק המיותר הזה יעבור ולא תהיה אכיפה אז זה לא ישנה שום דבר חוץ מפגיעה בכבודם של אזרחים רבים. ובפרט שלשון החוק החדש עלול לפגוע גם בכריזה לקראת כניסת שבת. לכן השר דרעי תומך בערר שהגיש השר ליצמן".

כפי שדווח הערב ב'בחדרי חרדים', חוק המואזין עומד ככל הנראה להיתקע, זאת בשל זכות הערר המוקנת לחברי הקואליציה ולאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הגיש ערר למזכירות הממשלה, נגד החלטת ועדת השרים לעניני חקיקה, לקדם את החוק למניעת רעש המואזינים.

בעקבות הערר נדחתה ההצבעה על החוק שנקבעה למחר.

במכתב ששיגר השר ליצמן הערב, הוא מפרט כי החוק עשוי למנוע את צפירות השבת, עליה נהגו להכריז בעבר בחצוצרות וכיום באמצעות כרוזים המשדרים צפירה או ניגונים.

לדבריו במשנה מתואר על שלושה תקיעות לקראת השבת כמסורת ארוכת שנים: "במשנה בסוף מסכת סוכה", הוא כותב, "חז"ל מתארים את שלש התקיעות שתקעו זמן מה קודם לכניסת שבת על מנת להבדיל את העם ממלאכה, ושלוש תקיעות בשעת כניסת השבת עצמה שנועדו להכריז כי מכאן ואילך אסורה כל מלאכה עד לצאת השבת או החג.

עוד הוסיף כי , "חרף קבלת הצעת החוק בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק במתכונתה ובמסגרת הדיונים שיעלו בעקבותיה בוועדות הכנסת - ההצעה עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים ועל כן בהתאם לתקנון עבודת הממשלה, מוגש ערר זה לממשלה לצורך קיום דיון נוסף, טרם העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת".
אריה דרעי חוק המואזין החרדים בלמו צפירת השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד