י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: מה גרם לרב ברלנד להסכים להודות באישומים נגדו?

באם יחתום מנהיג "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד על הסדר הטיעון שנחשף אמש, תגיע הסאגה הממושכת והכואבת לסיומה • "בחדרי חרדים" חושף את הסיבה האחרונה שהאיצה ברב הישיש להסכים לחתום על ההסכם המוצע, שפרטיו סוכמו מול התביעה

הרב ברלנד, צילום: אלי שלזינגר
הרב ברלנד, צילום: אלי שלזינגר

הסדר הטיעון של פרקליטי הרב ברלנד עדיין נמצא במשא ומתן עם פרקליטות מחוז ירושלים וטרם נחתם. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עד לתחילת השבוע הרב לא היה מוכן להגיע להסדר טיעון, וזאת על מנת שלא יצטרך להודות בפרטי כתב האישום, החמור יחסית למעמדו.

מה גרם להרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", להסכים להודות בכתב האישום המתוקן? מפרטים ועדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי מספר רבנים ואדמו"רים פנו לרב ברלנד, חלקם בכתב יד - וזה מה שגרם לו לשנות את דעתו.

הפניות לרב היו ברובן דומות. האדמו"רים והרבנים ביקשו כי הרב ברלנד יעשה הכל על מנת לסיים מהר ככל הניתן את ההליך המשפטי, ובכללו גם ריצוי עונש מאסר (מאז הוסגר הרב לישראל הוא נמצא בהליך מעצר), ובסיום ההליך לחזור ולהנהיג את קהילת "שובו בנים" המונה אלפי חסידים - ולרומם אותה.


הרב בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

על פי הפרסום אמש של משה נוסבאום בערוץ 2, הרב ברלנד יודה במסגרת הסדר הטיעון באישומים מרוככים ושתיים מתוך ארבע המתלוננות נגדו יוצאו מכתב האישום. ההסכמה העקרונית של הפרקליטות לוותר על שני מתלוננות, אומרת דרשני.

במסגרת הסדר הטיעון יושת על הרב עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, מהם ינוכו חמישה חודשים בהם נמצא הרב במעצר בישראל מאז הסגרתו וחודשיים נוספים בהם היה עצור בדרום אפריקה. לאחר ניכוי שליש על ידי ועדת השיחרורים, הרב ישהה במאסר עוד שישה עד שמונה חודשים - וישוחרר.

כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים', בסוף שבוע שעבר מונה עורך הדין אפרים דמרי לייצג את הרב ברלנד כאשר הכוונה מראש הייתה לפטר את שאר עורכי הדין המייצגים בתיק. שלשום (ג') העביר הרב מכתב לבית המשפט בו הודיע רשמית כי הוא מפטר מייצוגו את עורכי הדין רחל תורן ואביגדור פלדמן.

אולם יממה לאחר מכן, ככל הנראה לאחר שעו"ד דמרי החל לגבש את הסדר הטיעון עם הפרקליטות, הרב חזר בו והודיע לבית המשפט כי הוא ממנה בחזרה את עו"ד תורן ופלדמן לייצגו בתיק הפלילי, כך עולה מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים'. במידה והסדר הטיעון ייחתם על ידי הצדדים, ההליך הפלילי וכמובן שאלת הייצוג על ידי עורכי הדין הנוספים יהפוך למיותר.
הרב אליעזר ברלנד הסדר טיעון שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד