כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שר הכלכלה הרוסי נעצר בחשד לקבלת שוחד של שני מיליון דולר

סרגיי אוליוקייב חשוד בכך שקיבל את השוחד בתמורה לאישור עסקת נפט גדולה; מעצרו העלה השערות בנוגע למאבקים פנימיים בצמרת השלטון ברוסיה

  • ט"ו חשון התשע"ז
שר הכלכלה של רוסיה בבית המשפט. צילום: רויטרס
שר הכלכלה של רוסיה בבית המשפט. צילום: רויטרס



שר הכלכלה של רוסיה נעצר בחשד לקבלת שוחד, מה שהופך אותו לבעל המשרה הבכירה ביותר שנעצר במהלך כהונתו של הנשיא ולדימיר פוטין.

השר, סרגיי אוליוקייב, בן 60, נעצר שלשום בלילה בחשד לכך שקיבל שוחד של 2 מיליון דולר בתמורה לאישור עסקת נפט גדולה, לפי נציבות החקירות של רוסיה, גוף שממונה על חקירות בדרגים גבוהים. לפי הנציבות, התביעה מעוניינת להשאירו במעצר בית. אם יימצא אשם, הוא עשוי להיענש ב-15 שנות מאסר.

"אלה אישומים חמורים מאוד, שדורשים הוכחות רציניות מאוד", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים, והוסיף כי רק בית המשפט יקבע אם אוליוקייב אשם. לדבריו, פוטין עוקב אחר החקירה מתחילתה.

אוליוקייב הוא הדמות הבכירה ביותר שמוגשים נגדה אישומים מאז עלייתו של פוטין לשלטון ב-1999, מה שהעלה השערות לגבי מאבק פנימי בהנהגת המדינה. אוליוקייב היה ממונה על מדיניות הפיתוח הכלכלי של רוסיה, ושיתף פעולה רבות עם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדוודב. מעצרו של אוליוקייב מגיע לאחר שורה של שינויים בצמרת הממשל השנה. פוטין החליף לאחרונה את ראש הסגל הוותיק שלו, ובנוסף ערך שינויים בגופי הביטחון של רוסיה, ומינה את המאבטח הראשי שלו לשעבר לפקח עליהן.

אוליוקייב ידוע כבעל השקפות כלכליות ליברליות עם קשרים למדוודב. יש הרואים את נפילתו כמכה שתפגע בהשפעתו של מדוודב בממשלה, ותחזק את הגורמים שמפעילים לחץ לשליטה הדוקה יותר של הממשלה בכלכלה.

עסקת הנפט שהובילה למעצר של אוליוקייב עמדה במוקד מאבק בדרגים הגבוהים של הממשלה ברוסיה במשך חודשים. בכירים ביקשו לחסום את רכישתה של יצרנית הנפט בשנפט על ידי רוסנפט, ענקית האנרגיה שבשליטת הממשלה. הן מדוודב והן אולוקייב התנגדו לעסקה, והטילו ספק בכך שלרוסנפט, שכבר נשלטת על ידי הממשלה, מותר להשתתף בעסקה שאמורה היתה להיות הפרטה. ואולם פוטין דחה את ההתנגדות שלהם, והמאבק לבסוף הוכרע בשבוע שעבר, כשרוסנפט הסכימה לרכוש את הנתח של 50% בבשנפט שבו החזיקה הממשלה ב-5 מיליארד דולר, לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
סרגיי אוליוקייב רוסיה פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד