י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ראשי מסילה התייעצו עם הגרש"א שטרן

הנהלת מסילה הציגה בפני הגרש"א את פעילות הארגון להביא לכל בית ישראל את דרך ההתנהלות הכלכלית הנכונה והישרה עפ"י התורה וההלכה, שאלו מספר שאלות הלכתיות והשקפתיות בנושא וזכו לברכתו הנלהבת

ראשי מסילה התייעצו עם הגרש"א שטרן

ביקור רב רושם ערכה הנהלת מסילה אצל הגרש"א שטרן רב מערב העיר בני ברק. הגרש"א קיבל בחמימות רבה את ראשי מסילה אשר הציגו בפניו גם את הפעילות הרבה בקרב אברכים בני תורה למען יוכלו להמשיך ללמוד על מי מנוחות מתוך שלוות הנפש.

בתחילת השיחה שמע הרב מהיו"ר הרב שמואל מרגליות סקירה נרחבת על מסילה ואח"כ קבל הסבר מפורט יותר מהרב ר' שמעון שוורץ על הפעילות של כל מחלקה והתפעל מאד לשמוע את היקף הפעילות ואת התוצאות המרשימות.

הגרש"א הוסיף שכמי שעומד בראש וועדות צדקה שונות מלווה אותו תחושה כואבת זה כמה שנים שחלק מהציבור אם רק היו מלמדים אותו להתנהל נכון היו יכולים להסתדר ללא להזדקק לצדקה. ולכן הוא שמח שלעומת זה מסילה הרימה את הכפפה ומנסה לפתח את המודעות של הציבור לנושא הרגיש הזה.

בהמשך השיחה הגישו בפניו את המכתב של הגר"ש וואזנר זצוק"ל איך שהוא בחמימות המליץ מאוד על מסילה ומבקש מנדיבי עם לתמוך בהם, והזכירו שהגרש"א היה השליח מאת הגר"ש וואזנר זצוק"ל להקריאו באחד מכנסי מסילה.

הרב אף הדגיש שמורו ורבו הגר"ש וואזנר זצוק"ל היה דוגמא אישית לכל מה שמלמדים במסילה כי הוא היה מאוד מתוכנן עם ההוצאות החודשיות והשנתיות ואף הוסיף על זה שזה היה סוד ההצלחה שלו בכל מה שהצליח להגשים את שאיפותיו, תכנון וסדר.

הרב שטרן התענין בין השאר בנושא ההרצאות והסדנאות ושאל האם אין חשש שעם פיתוח המודעות בנושא התקציב והגדלת הכנסות משודר איזשהו מסר חלילה לעזוב את ספסלי בית המדרש ולצאת לעולם התעסוקה? ר' שמואל מרגליות הסביר בטוב טעם שהמסר של מסילה הוא בדיוק ההיפך שאם יש מודעות לנושאים האלו ויש התנהלות זהירה מתחילת הדרך יש פחות צורך לחפש פתרונות הנמצאים מחוץ לבית המדרש ואדרבה המציאות מראה שדווקא אלו שלא מודעים לנושא התקציבי עוזבים יותר מהר את הכולל, וזה מודגש בכל החוברות ותכני הלימוד שמסילה מוציאה לאור.

לסיום, בירך הרב את הנהלת מסילה בברכת הצלחה מרובה ושיפוצו מעינותיהם חוצה.
מסילה כלכלה ברכה הרב שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד