י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הילד סובל מדלקת מפרקים? קבלו את התשובה

במשך שלוש שנים נבדקו לא פחות מ-594 ילדים, בגילאי שנתיים עד 18 • המשותף: דלקת מפרקים כרונית אידיומאטית • התוצאות: בקרב הילדים שטופלו באנברל חל שיפור במדד הגובה, המשקל וה-BMI שלהם • כל הפרטים

הילד סובל מדלקת מפרקים? קבלו את התשובה



מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי לטיפול בילדים בסינסינטי, ארה"ב, ופורסם במגזין הרפואי Arthritis & Reuhmitism, מצא כי טיפול בתרופה הביולוגית אנברל בילדים הסובלים מדלקת מפרקים (JIA-Juvenile Idiopathic Arthritis) מסייע בשיפור קצב הגדילה של הילדים החולים.

על פי חומר הרקע במאמר עולה כי ילדים הסובלים מדלקת מפרקים של ילדים הידועה בשמה JIA סובלים מעיכוב בקצב הגדילה התקין.

המחקר נערך במשך שלוש שנים בקרב 594 ילדים בגילאי שנתיים עד 18 הסובלים מדלקת מפרקים כרונית אידיופאטית של ילדים ושטופלו במספר מרכזים בארה"ב. הילדים חולקו לשלוש קבוצות, כאשר אחת מהן טופלה באנברל, השנייה במתוטרקסאט, הניתן לטיפול בדלקת מפרקים והשלישית קיבלה טיפול משולב של השניים.

מדידות של גובה, משקל וחישוב מדד מסת הגוף (BMI – Body Mass Index) של הילדים נעשו לפני תחילת הטיפול ולאחר מכן שוב כעבור שנה, שנתיים ושלוש מרגע תחילת המחקר, והשוו עם עקומות הגדילה הסטנדרטיות לילדים.

בקרב הקבוצה שנטלה את הטיפול המשולב עם אנברל וכן זו שנטלה אנברל בלבד נצפה שיפור באחוזוני הגובה, המשקל ובמדד ה-BMI של הילדים. שיפור במדדים אלה לא נראה בקבוצה שטופלה רק במתוטרקסאט. בתוך כך, הנחקרים בקבוצה שנטלה אנברל בלבד הראו שיפור של 4.8 באחוזון הגובה, שיפור של 13 באחוזון המשקל ועלייה של בין 9.6 ל-13.8 באחוזון מדד ה-BMI בתוך 3 שנות טיפול.

בקרב נחקרים שטופלו בטיפול המשולב נצפה שיפור של 5.6 באחוזון הגובה, שיפור של 8.4 באחוזון המשקל (לאחר 3 שנים) ועלייה של בין 2.1 ל-5.2 באחוזון מדד ה-BMI.

עלייה באחוזוני הגובה

לדברי פרופ' יוסף עוזיאל מנהל היחידה לאשפוז יום ילדים וריאומטולוגיה ילדים במרכז הרפואי מאיר: "מחקרי עבר הוכיחו כי דלקת כרונית פעילה עלולה לגרום לעיכוב בגדילה ומהווה סיבוך פוטנציאלי בקרב ילדים החולים בדלקת מפרקים. הפחתת עצמת הדלקת והשבת תקינותה של ההתפתחות והגדילה הינה מטרה חשובה כחלק מהטיפול בחולים אלה.

במחקר הנוכחי נמצא שיפור ועלייה משמעותית באחוזוני הגובה, המשקל ובמדד ה-BMI בקרב אלו שטופלו באנברל, בשילוב עם מתוטרקסאט או בלעדיו".

נצמד לחלבון

אנברל הינו תכשיר נוגד TNF ביולוגי, המיוצר בטכנולוגיה מתקדמת. חלבון ה-TNF מצוי בכמויות גבוהות במחלות דלקתיות שונות, ותכשיר האנברל פועל על-ידי הצמדות אליו ובכך מונע את פעילותו המזיקה.

אנברל מאושר וכלול בסל הבריאות לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית בילדים ומבוגרים, דלקת מפרקים ספחתית, דלקת שדרה מקשחת ופסוריאזיס ברמה בינונית עד קשה. אנברל ניתן בזריקה ונמצא במחקרים כטיפול יעיל ובטוח לשימוש ברחבי העולם בהתוויות השונות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד