ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"מה שמטריף את נתניהו בתאגיד זה הדתיים"

עומר בן רובי, מנהל רשת ב' בתאגיד, בראיון לגלי צה"ל: "מאשימים את התאגיד בשמאלנות, כולם כבר יודעים שזה שטויות"

נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"מאשימים את התאגיד בשמאלנות, כולם כבר יודעים שזה שטויות. מה שמאיים על ראש הממשלה לדעתי זו הנוכחות המרשימה של דתיים בתאגיד, כיפות סרוגות. הוא מזהה אותם עם בנט וזה מה שלדעתי מטריף אותו. בנט הוא הרי זה שמאיים על שלטון נתניהו, לא השמאל. כל מי שחובש כיפה סרוגה, או בכל צבע אחר, לא הרגיע את נתניהו אלא להפך", כך אמר הבוקר עומר בן רובי, מנהל רשת ב' בתאגיד השידור הציבורי "כאן", בראיון לגלי צה"ל. מאוחר יותר, השר נפתלי בנט צייץ מחדש את הראיון שעלה במלואו לטוויטר של גלי צה"ל.

אתמול התייחס לנושא שר האוצר, משה כחלון, בכנס של אגודת העיתונאים באילת. כחלון אותת כי הוא בדרך לפשרה ולהסכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסגירת התאגיד. כחלון אמר כי "יהיה שידור ציבורי. גם רשות השידור היא שידור ציבורי... אני לא חושב שאם יקום גוף אחר הוא לא יהיה דמוקרטיה. לא כל הדמוקרטיה אצלכם".



בכך, הביע כחלון עמדה מנוגדת לחלוטין לעמדת בכירי משרדו, שלפיה אין היתכנות להמשיך בפעילות רשות השידור בעלות תקציבית נמוכה מזו של התאגיד. "במסגרת התקציב הקיים אלך לכל מסגרת. זאת התשובה שלי. אני יכול לחיות עם כל מסגרת. אני לא מכיר מינויים שהם לא דרך הממשלה", אמר כחלון בכנס.

בראיון לקרן מרציאנו ושלום קיטל, הדגיש כחלון: "שלחו אותי לטפל בתקציב ואמרו לי שרוצים לדחות את התאגיד. אמרתי שאני לא מוכן לתת אגורה מעבר למה שתוקצב. לא בניתי את התאגיד ואני לא צריך להתעסק אם יהיה זה או זה או זה. גם רשות השידור היא שידור ציבורי. המנדט שלי הוא כסף. בנושא הזה אני מדבר רק על כסף".

מרציאנו שאלה את כחלון: "אתה הולך לפשרה?" כחלון השיב כי "הולכים איתי לפשרה. אני מציע שהוועדה תסיים, נראה את התוצאות, אני מחויב לשידור ציבורי, לכסף ליצירה ולחדשות. אלה המחויבויות שלי ולזה אדאג".

כחלון התייחס לפרסומים שלפיהם נתניהו מעוניין להדיח את ראשי התאגיד, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ. "לא שמעתי על זה, וראש הממשלה לא כזה חובבן, אם הוא חושב על זה הוא לא יגיד לי. לא מכיר את הרעיון שיקום התאגיד בלי ההנהלה הקיימת. אנשי רשות השידור - בסוף מדובר באנשים. אני חושב שזה שמדירים את אנשי הרשות השידור, זו שגיאה. הם צריכים להיות משולבים", אמר כחלון. "יש אנשים שליוו אותם מאז שנולדנו, אני אתמוך בזה שישולבו כמה שאפשר - במסגרת כזו או אחרת".

בנוגע לשאלה האם נתניהו הביע באוזניו רצון לסגור את התאגיד מפני שהוא כולל עיתונאים שמאלנים אמר כחלון כי " לא, זה שמעתי בטלוויזיה".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
בנימין נתניהו כאן תאגיד השידור דתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד