י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפונוביז'ער מאשים: "העונש לשוטר מצחיק"

בחור הישיבה שספג בעיטה משוטר למרות שלא התגרה בו, טוען שהעונש שהוטל על השוטר אינו מהווה הרתעה: "אני בטוח שאילו הייתי ערבי, העונש היה גדול ומשמעותי הרבה יותר"

הפונוביז'ער מאשים: "העונש לשוטר מצחיק"

ימים ספורים לאחר שנגזר דינו של "השוטר הבועט", מגיב תלמיד ישיבת פוניבז' שנפגע מהאלימות ואומר ל'בחדרי חרדים' כי לדעתו אין בעונש שספג השוטר משום הרתעה.

"העונש הזה הוא חלש מידי, מח"ש עשו לו חיים קלים במסגרת הסדר הטיעון. השוטר התנהג בצורה אלימה באופן חסר מעצורים", הוא מאשים. "לאור מקרי תקיפות השוטרים תדיר בציבור החרדי, איני מוצא בעונש הזה הרתעה מספיקה כלל. זהו דבר שאסור שיקרה, גם אם הייתי אשם, ודאי ובודאי כשיש תיעוד כל כך מדויק שמראה בצורה ברורה שלא נקפתי אצבע כלפי השוטרים.

"זוהי התנהגות אלימה, בוטה וראויה לכל גינוי, אני בטוח שאילו הייתי ערבי, העונש היה גדול ומשמעותי הרבה יותר, הוא היה צריך לקבל מאסר בפועל. עבודות שירות לשוטר במשטרה זהו צחוק וזלזול באזרח. עם כאלו מצבים, לא פלא שתדמית המשטרה נמצאת בשפל".

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', למעלה משנתיים לאחר שתקף בחור מישיבת פוניבז', השוטר התוקף הורשע בתקיפה חמורה של תלמיד הישיבה ובית המשפט גזר עליו בתחילת השבוע ארבעה חודשי מאסר על תנאי, 250 שעות לציבור ובנוסף הוא יפצה את תלמיד הישיבה ב-3,500 שקל.

כזכור, במהלך המהומות שהוכתרו בתואר המביך "הביזיון בגבעת ישיבת פוניבז'" בחודש שבט תשע"ה, הוזעקו כוחות משטרה ממרחב דן על מנת להשליט סדר בקטטה בין הפלגים הניצים בגבעת ישיבת פוניבז' - "מחבלים" מול "שונאים". במהלך הפיזור, בלש בלבוש אזרחי תועד כשהוא מתקרב אל אחד הצעירים שעמד במקום ובועט בחזהו מבלי שזה התגרה בו.



לאחר שתיעוד בו נראה השוטר בועט בבחור פורסם ב'בחדרי חרדים', תלמיד הישיבה פנה והגיש תלונה למחלקה לחקירת שוטרים, שם נפתחה חקירה נגד השוטר והוא הושעה מפעילות מבצעית במרחב. לפני כחמישה חודשים הוגש נגד השוטר כתב אישום ובהמשך הוא הורשע.

בדיון שנערך בתחילת השבוע בבית משפט השלום בתל אביב, קצין מדובבים במטה הארצי של המשטרה, רפ"ק משה עמר, העיד לטובת הבלש וסיפר על תקופת עבודתו במרחב דן. "לא מעט פענוחים שהיו במרחב היו בזכותו. יש לו לא מעט תעודות הוקרה. בני ברק החרדית זה מעין מדינה בתוך מדינה. שם לדבר עם משטרה זה מוקצה. שם מדברים עם הרב ולא עם משטרה. הוא הצליח ליצור שם תשתית מעולה. המחויבות שלו לפענח למשטרה זה מה שהניע אותו. הוא לא מכיר שום דבר אחר".

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי נציג הפרקליטות אריאל ממן אמר בדיון בבית המשפט כי "מעשיו של הנאשם פגעו בערך של שמירה על כבוד האדם וגופו. הנאשם בעט במתלונן לעיני חבריו, תוך אלימות חסרת מטרה וחסרת פשר, אשר הותירה את המתלונן חבול בשטח" אמר ממן, שהוסיף כי התנהלותו של השוטר מכתימה ציבור שלם של שוטרים. "אין המדובר בשימוש בכוח שהתחיל כדין וזלג, אלא כל מסכת האלימות תחילתה בחטא" ציין.

לדברי מח"ש, השוטר התקשה להסביר את התנהלותו באירוע. לדבריהם, בתסקיר המבחן מסר השוטר גרסה חדשה, לפיה סבר שבחור הישיבה פגע ברכב. "ככל שסבר כך, מדוע לא מילא דו"ח ומדוע לא עיכב ועצר את המתלוננים? ברור שמדובר בטענה בעלמא. בחקירה טען דבר שונה. מעשי בריונות שכאלה יש לעקור מהשורש". השוטר עצמו אמר במהלך הדיון: "לקחתי החלטה שגויה. אני מושעה מהמערכת, יושב בבית שנה וחצי. פתאום אבא לא עושה כלום. אני רוצה לחזור לחברים, למשפחה ולעבודה שלי".
פוניבז בחור ישיבה בעיטה ערבי עבודות שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד