י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת דינה זילבר; גפני דרש הסבר ושקד הכריעה: "לא יבוטלו אירועים בהפרדה"

הסערה שפרצה בעקבות "בחדרי חרדים" על "פרשת דינה זילבר" - סגנית היועמ"ש המובילה קו ברור נגד הפרדה באירועים ציבוריים - הגיעה לכנסת • גפני: "רק שלא תעצור אותי אם אעשה מסיבת יום הולדת לאשתי בהפרדה". שקד: אין לה סמכות

גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרשת דינה זילבר שסוקרה ב"בחדרי חרדים מגיעה לכנסת: אחר המכתב שנחשף גם הוא ב'בחדרי', בו פנה יו"ר ועדת הכספים משה גפני למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר. הגיש גפני היום (ד) שאילתה דחופה לשרת המשפטים נגד התערבותה של זילבר ומשטרת ישראל באירועים עם הפרדה במגזר החרדי והדתי.

גפני טען: "המשנה ליועמ"ש כתבה למועצה להשכלה הגבוהה שסטודנטים וסטודנטיות בבר אילן ביקשו לעשות אירוע בהפרדה. כתבה לה זילבר שיום הזיכרון זה יום מאחד ולכן אסור. כתבתי לה שאני מזדהה איתה שאסור לאנשים דתיים, אני חושב שמי ששומר תורה ומצוות אסור לו ללכת למוסד להשכלה גבוהה, כמו שאמרתי במשך כל השנים. רק אמרתי לה שזה מעיד על בורות מוחלטת. אצלנו הנשים יותר חזקות מהגברים. היא לא מבינה בעניין של צניעות, היא לא יכולה לתת לנו הוראות בנושא".



"איך הופכת המשנה ליועמ"ש לקבל החלטות שצריך לקבל המחוקק? לפי דעתי זה פגיעה בחוק האדם וחרותו. אני ואשתי רוצים להיות ככה. היו הקפות שניות בגן סאקר והמשטרה עצרה את האירוע שמתנהל שנים, אני יודע בוודאות שסגרו את האירוע בגלל ההחלטה של זילבר. מי מסמיך אותה לדבר כזה קריטי? אנחנו רוצים את זה! רק שלא תעצור אותי אם אעשה מסיבת יום הולדת לאשתי בהפרדה. השב"כ יבוא לעצור אותי. זה שלא נלך לאוניברסיטאות זה מסר חיובי..."

שרת המשפטים איילת שקד השיבה: "אין שום קשר בין החלטת המשטרה באירוע בגן סאקר להחלטת זילבר. היועמ"ש ויינשטיין מינה צוות לבדוק את העניין והיא החליטה שלא תהיה הפרדה באירוע ממלכתי - רק במקרים חריגים שרוב הציבור מעוניין בהפרדה.

"ליועמ"ש אין סמכות להורות לרשות מקומית לבטל אירועים שאין בהם הפרדה, אלא למשרדים ממשלתיים. אני מציעה לרשויות לא לחרוג מסמכותם. אין לדינה זילבר סמכות להורות על ביטול אירועים שאין בהם הפרדה".
דינה זילבר משה גפני איילת שקד הפרדה הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד