י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאבק בנתיבות משה: ח"כ אשר בשאילתה לבנט

ח"כ יעקב אשר לשר החינוך: "אחדות חיפה חשובה לא פחות מאחדות ירושלים-היחס לילדי החינוך התורני בחיפה הינו 'אפליה' בין ילדי העיר"

אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשאילתה שהגיש הבוקר (ד') ח"כ יעקב אשר במליאת הכנסת לשר החינוך נפתלי בנט, אמר ח"כ אשר כי "אני לא רוצה להשתמש במילה 'אפליה' אבל אין מילה אחרת כדי להגדיר את מה שקורה בנושא של ילדי העיר חיפה הלומדים בבית הספר 'נתיבות משה' - ואתה מכיר את הנושא הזה ומטפל בזה.

"ביה"ס מונה כארבע מאות תלמידים, רובם תושבי חיפה", המשיך אשר, "זה ביה"ס היחידי בעיר הגדולה שיש בה הרבה משאבי קרקע ויש יכולת לפתרונות שטח לכלל המגזרים, שלומדים בה ילדים יהודים וערבים ואין אפליה ביניהם, והאפליה היחידה שקיימת זה על אותם ילדים שבחרו בחינוך תורני של החינוך העצמאי והאבסורד שהעירייה שולחת אותם לבנות כיתות על המבנה שהם נמצאים בו בשכירות והמשמש כישיבה.

"אגב, אתה יכול לבדוק אדוני השר באגף הבינוי אצלכם, כי אין בקשות מעיריית חיפה לכיתות לימוד, עיריית חיפה לא מגישה את הבקשה לבינוי וכן לא מקצה שטח לבית הספר. ואני חושב, לפני מספר רגעים השבת בשאילתה לח"כ עיסאווי פריג' ודיברת על חשיבות אחדות ירושלים, אולי במסגרת אחדות ירושלים נגרום לכך שתהיה אחדות גם בעיר חיפה, שגם ערבים וגם יהודים ובתוך היהודים גם חרדים שכולם יקבלו את אותם תנאים".



שר החינוך נפתלי בנט השיב לשאילתה: "פה אני צריך להעלות על נס את פועלך ח"כ יעקב אשר, אין יום שאתה לא מדבר איתי על הנושא של אותו בית הספר, משרד החינוך הציע מספר פתרונות, אני מבין שהפתרונות רחוקים מ'שלמות' ואני מבין את זה, הקמנו צוות עבודה שייתן תשובות האמורות להגיע תוך מספר ימים, מדובר בעבודה מורכבת גם מול ראש העיר חיפה וגם מול הציבור, יש שם כמה מורכבויות ואנחנו צריכים לתת פתרון".
נתיבות משה שאילתא יעקב אשר שר החינוך חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד