כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

רבנים נלחמים ברוצח המרכזי של נשים וגברים

אל תזלזלו בבריאות: דו"ח מפחיד של הלמ"ס מאשר את גורם המוות המרכזי בישראל: במקום הראשון הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים ואחריו סרטן המעי הגס • חמישה רבנים חתמו על קול קורא ללכת להיבדק • ד"ר שלמה לבקוביץ, יו"ר עמותת צו מניעה למניעת סרטן המעי הגס: סרטן המעי הגס לא מבחין ותוקף נשים וגברים באופן שווה כאשר ההסתברות לחלות בו עולה באופן משמעותי מעל גיל 50

רבנים נלחמים ברוצח המרכזי של נשים וגברים



כשהנתונים מופיעים בצורה ברורה שחור על גבי לבן, הם הופכים לעובדה מפחידה הרבה יותר. דו"ח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעלה כי מחלת הסרטן היא הקטלנית ביותר בישראל.

גורם המוות הראשון הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. אחריו, סרטן המעי הגס.

על פי נתוני משרד הבריאות 3300 ישראלים חולים בסרטן המעי הגס בשנה, בכל יום 9 חולים חדשים במחלה ו 4 מתים ממנה בכל יום. יצוין כי באמצעות בדיקה פשוטה אפשר לאתר את המחלה הזו.

פסק הלכה של גדולי הרבנים בעולם החרדי קורא לכל מי שעבר את גיל 50 לעבור בדיקת קולונוסקופיה, לאיתור מוקדם של סרטן המעי הגס. המטרה: להפחית את התמותה מהמחלה במגזר החרדי.

על פסק ההלכה חתומים חמישה רבנים: הרב יצחק זילברשטיין, יו"ר ועד ההלכה של מעייני הישועה; הרב ניסים קרליץ, הנחשב לגדול דור אליו כפופים כ-100 דיינים ברחבי הארץ; הרב משה שאול קליין, המשמש דיין בבית דין; הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס; והרב שריאל רוזנברג, אב בית דין.

פסק ההלכה קובע כי : "כתב הרמב"ם בהלכות דעות וזה לשונו: הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא, שהרי אי אפשר שיבין או ידע והוא חולה, צריך אדם להרחיק עצמו מדברים המאבדים את הגוף. ולהנהיג עצמו בדברים המבריאים המחלימים. והנה מתברר לנו, על פי רופאים מומחים, שיש שכיחות של כ-6% שמגיל 50 ומעלה עלולים חס וחלילה לחלות במחלת סרטן המעי הגס. מחלה זו ניתנת למניעה בכ-90% מהמקרים, אם מוצאים את המחלה בשלבים מוקדמים. המלצת הרופאים לבדוק אחת לחמש שנים במכשיר הנקרא קולונוסקופ. אשר על כן, אנו ממליצים בזאת לבדוק כנ"ל".

ד"ר שלמה לבקוביץ, יו"ר עמותת צו מניעה למניעת סרטן המעי הגס:
סרטן המעי הגס לא מבחין, ותוקף נשים וגברים באופן שווה כאשר ההסתברות לחלות בו עולה באופן משמעותי מעל גיל 50. הוא מהמחלות הממאירות הבודדות הניתנות למניעה ביעילות. לא רק לטיפול והחלמה אלא ממש למניעה. קולונוסקופיה היא בדיקת סקר המומלצת על פי ארגוני הבריאות המתקדמים בעולם. קולונוסקופיה היא גם בדיקה וגם טיפול – במהלך הבדיקה ניתן להסיר פוליפים שפירים וכך להקטין את הסיכוי להתפתחות סרטן.
הגעתם לגיל 50, קחו אחריות, פנו לרופא המשפחה או לרופא הגסטרו ולכו להיבדק בהקדם כדי להימנע מהמחלה המיותרת הזאת. הבדיקה נעשית על חשבון כל קופות החולים"

בדיקות הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים גם ניתן לגילוי מוקדם ומומלץ ללכת להיבדק החל מגיל 30.

פסק ההלכה הקורא ללכת להיבדק מגיל 50




רבנים גורם תמותה סרטן בדיקת מחלות מניעת מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד