י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איך תשרדו בזוגיות - רגע אחרי החתונה

השבע ברכות הסתיים, ערפל הזוהר והנצנוץ מתחיל להתפוגג. עכשיו ממש מתחילים החיים האמיתיים עם בן הזוג. אז איך בדיוק תשרדו בזוגיות, רגע אחרי החתונה? קבלו 4 טיפים שיהפכו את הזוגיות שלכם להרבה יותר טובה

איך תשרדו בזוגיות - רגע אחרי החתונה

השבע ברכות הסתיים, ערפל הזוהר והנצנוץ מתחיל להתפוגג. עכשיו ממש מתחילים החיים האמיתיים עם בן הזוג. הבשורה המדכדכת היא שהעבודה המצפה לנו בכינון יחסים עם בן הזוג לחיים שלנו היא גדולה ורבה מאד.

הבשורה היותר מדכדכת היא, שלא לימדו אותנו את זה בסמינר ושזה הרבה יותר מאיזה שהוא מבחן שעברנו, מטלה שביצענו, או כל אתגר שהתמודדנו אתו אי פעם., כי אהבה דורשת עבודה מתמדת.

להלן ארבעה תנאים שבהם תוכלו להיעזר על מנת לאהוב נכון ובצורה מועילה יותר, ובאופן כללי להפוך לאנשים ולחברים טובים יותר.

• חברות

המילה "מייטירי" מגיעה משפת הסנסקריט, ומשמעותה היא גם "חבר", כלומר ראשית עלינו להיות חברים טובים של כל אדם שנרצה לאהוב.

מעבר לאהבה שקשורה לאדם אחר, התנאי הזה חשוב גם בשביל אהבה עצמית – עלינו להיות החברים הטובים ביותר שלנו על מנת לאהוב את עצמנו במלוא מובן המילה.

רוב הבעיות בחיינו לא מגיע מבחוץ, אלא מתוך ראשנו. אנו מתפתחים ומשתנים ללא הרף מבלי לשלוט על כך, והופכים לאנשים שונים מדי יום בזכות החוויות שאנו עוברים.

אם נכיר את עצמנו באופן מודע, נקשיב לעצמנו. נדע מה הן החולשות שלנו וננסה לתמוך בעצמנו בכל רגע שרק אפשר, נעלה על השביל שיוביל אותנו לחופש והצלחה.

• חמלה

חמלה היא סימפתיה מודעת או נכונות לחלוק נטל מסוים עם אחרים. אם איננו מגיעים לרמת מודעות מסוימת בנוגע לכאב של אחרים, אנחנו חשים מנותקים ממנו ואין לנו שום צורך או רצון לשאת אותו יחד איתם.

הבנת הסבל שאדם אחר עובר היא העזרה הגדולה ביותר שאתם יכולים לספק לחבריכם, והבנה מודעת היא למעשה הגדרה אחרת לאהבה. אם אינכם מבינים את האחר, לא תוכלו לאהוב אותו במלוא מובן המילה.

• שמחה סימפתית

עלינו לחלוק לא רק את הכאב שממנו סובלים האנשים שאנו אוהבים, אלא גם את רגעי השמחה והאושר. במקום לקנא באחרים על רגעי ההצלחה והאושר שלהם, עלינו לראות אותם כחלק מההצלחה והאושר שלנו.

אחת הדלתות שמובילות לשמחה סימפתית היא חמלה. החיים שבריריים מאוד ונעים במהרה בין רגעי אושר לעצב, ובין רגעי נוחות לקשיים. כולנו נעים מעלה ומטה באופן תמידי וכולנו פגיעים בכל רגע נתון. אם נזכור שאפילו האנשים שבהם אנו עלולים לקנא סובלים לפעמים, נרגיש הרבה יותר קרובים אליהם.

כשהמזל מאיר את פניו לאדם שאתם אוהבים, שמחו יחד אתו ושתפו ביניכם את הרגעים שיסבו אושר לשניכם יחדיו.

• שלוות נפש

שלוות נפש משמעה איזון ורוגע אל מול כל דבר בחיים, כולל רגעים קשים וכולל אהבה. למרות שאהבה רומנטית בראשיתה היא לרוב רכבת הרים שנעה במהירות בין גבהים שונים, האהבה שקיימת אחרי שנים רבות בין בני זוג שבנו לעצמם משפחה, וכן בין חברים טובים, מצריכה מאתנו להגיע לשלוות נפש על מנת לקיים אותה ביציבות, שכן ללא שלוות הנפש, האהבה שלנו הופכת לרכושנית.
אפשר להסביר זאת באמצעות מטאפורה של משב רוח שמגיע לתוך פחית – אם הפחית תישאר פתוחה משב הרוח ימשיך לנוע, אך אם תיסגר הפחית הוא יכלא בתוכה ויעלם...

אהבה היא כמו משב רוח, ואנשים רבים מדי גוזלים את החופש שלה ומונעים ממנה מלהתקיים בצורתה הטבעית. "הם חיים כדי לספק את עצמם ומשתמשים במושאי האהבה שלהם כדי לעזור להם לעשות זאת. זוהי אינה אהבה, אלא הרס של האחר למטרה אנוכית", אומר טיך נהאט האן. עלינו לשמור על האהבה שלנו, אך לספק לה חופש בו זמנית, ולא היא תיעלם כלא הייתה.
אהבה חברות חמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד