י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

ליברמן נגד ליצמן: "לא צריך צפירת שבת באזור חילוני"

שר הביטחון אביגדור ליברמן תוקף את הערר שהגיש שר הבריאות יעקב ליצמן, שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", על חוק המואזין: "לא מבין את ההתנגדות של החרדים. לא צריך שתשמע צפירת שבת באזורים חילוניים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן (פלאש 90)
שר הביטחון אביגדור ליברמן (פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום (רביעי) את הערר שהגיש אמש שר הבריאות יעקב ליצמן, שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", על חוק המואזין. "אני לא מבין את ההתנגדות של החרדים" אמר ליברמן בשיחה עם הכתבים המדיניים. "היה ניתן למצוא להם פתרון לצפירת השבת. באמת לא צריך שתשמע צפירת שבת באזורים חילוניים ומהבחינה הזו החוק הזה טוב ומעולה".

ליברמן התייחס גם לסערת חוק ההסדרה, שעבר היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ואמר כי, "אני מקווה שיהיה לנו מספיק הגיון להפסיק עם הצהלה וההתלהבות הפומבית. זה מזיק ללא ספק. אנחנו גם מקבלים מסרים רשמיים מהצוות של טראמפ, שמצפים שנתנהג בצניעות".

לדבריו, "יש אנשים בסביבתו של טראמפ שאנחנו מכירים טוב והם הם אומרים לנו 'תמתינו. אל תקבעו עובדות בשטח. תמתינו'".

עוד הוסיף ליברמן כי "אני לא בטוח שחוק ההסדרה זה הפתרון הטוב ביותר. זה לא יחול על עמונה. מרגע שנכנסתי למשרד הביטחון הקדשתי הרבה ישיבות לעמונה והמסקנה שלי ברורה. מי שמדבר על זה שאפשר לשמור על המקום הנוכחי סתם מפזר אשליות והזיות וחבל שהוא מוליך שולל אנשים טובים שנמצאים שם הרבה שנים". הוא דיבר על הפתרון ואמר כי "שבות רחל זו האלטרנטיבה היחידה. זה כמה עשרות ק"מ מהמקום הזה. זה הדבר היחיד שזמין".

ליברמן תקף ואמר כי "יש מישהו מאכיל את התושבים, גם בקרב ההתיישבות הלא ממוסדת וגם רבנים וגם אנשים בפוליטיקה, שאומרים שיש פתרון אבל הממשלה לא עושה. נפתלי בנט ואיילת שקד תחת לחץ ואני מבין אותם, אני לא מתכוון אליהם. אני כשר הביטחון מחוייב להגיד את האמת – אי אפשר למנוע את הפינוי.

"עם כל הצער שבדבר, אין מה לעשות פה. בגלל מכלול הנסיבות – הפוליטיות והמשפטיות והבינלאומיות, צריך להמתין. המחויבות העליונה היא להגיע להסכמות עם ממשל חדש על סוגיית ההתיישבות היהודית", הוסיף.
אביגדור ליברמן חוק ההסדרה חוק המואזין יעקב ליצמן עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד