ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ערוץ 10 סירב לשדר תגובה "מכפישה" של נתניהו

בתגובה לידיעה על מעורבות יאיר נתניהו בחוק המואזין שיגר נתניהו תגובה חריפה על "טפטוף רעל" של הערוץ כלפי נתניהו - אך התגובה לא שודרה • נתניהו טען כי ערוץ 10 איבד את אמון הציבור, למרות סקר שדירג את ערוץ 10 במקום הראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו (אמיר לוי, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (אמיר לוי, פלאש 90)



ערוץ 10 סירב הערב להקריא תגובה שנמסרה לערוץ על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר שבערוץ הסבירו כי מדובר היה בתגובה מכפישה ולא עניינית. בערוץ הודיעו כי יאפשרו לנתניהו להגיב באופן ענייני, אך לא יתנו יד להכפשת עיתונאי ערוץ 10.

בשבועות האחרונים שיגרה לשכת נתניהו תגובות חריפות לכלי תקשורת. גל התגובות החל עם תחקיר "הארץ" על התנהלותו של נתניהו בשוק התקשורת, המשיך לכתבה הנרחבת ב"עובדה", והגיע גם לערוץ 10 לאחר חשיפתו של רביב דרוקר על יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שהשתכן בביתו של מיליארדר המקורב לנתניהו, וחשיפה שעסקה בעסקת הצוללות ובעו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו.

היום פירסם הכתב עקיבא נוביק ידיעה כי לפי שרים בכירים מאחורי חוק המואזין עומד יאיר נתניהו. לאור העובדה שהיום אמורה היתה להתפרסם ידיעה נוספת של דרוקר שעסקה ביאיר נתניהו, שוגרה מטעם נתניהו תגובה חריפה במיוחד. הידיעה השנייה של דרוקר לא היתה מוכנה לשידור ולא פורסמה הערב.

התגובה המלאה מטעמו של ראש הממשלה, שלא שודרה, היתה: ״ערוץ 10 כבר אפילו אינו מנסה להעמיד פנים שהוא כלי תקשורת אובייקטיבי, ולא כלי תעמולה נגד ראש הממשלה. טפטוף הרעל היומיומי שלכם כנגד ראש הממשלה ומשפחתו נועד לנסות ולעשות שטיפת מוח לציבור באופן השקוף ביותר. שידור שתי כתבות הכפשה על בנו של ראש הממשלה במהדורה הערב - מדבר בעד עצמו. אין כמעט איש בישראל שלוקח ברצינות את שידורי התעמולה שלכם, ואולי זה מסביר את הרייטינג הנמוך״.

ואולם בערוץ 10 החליטו שלא לשדר את התגובה. במקום זאת, מגישת החדשות תמר איש שלום אמרה בשידור: "התלבטנו הערב איך לנהוג בתגובה שנשלחה אלינו מטעמו של ראש הממשלה מר נתניהו: בעבר הקפדנו לקרוא לפניכם כל מילה בתגובות שנשלחו אלינו על ידו, גם כאשר תגובות אלו לא עסקו בטענות שהעלינו. אנחנו סבורים שיש למר נתניהו זכות מלאה לתגובה, אבל לא נוכל לתת עוד יד להשתלחות בעיתונאי חדשות 10. לצערנו, הערב לא קיבלנו תגובה שבה התייחסות כלשהי לטענות שהועלו בדיווח של עקיבא נוביק. נשמח להביא אותה - לכשתתקבל".

פרסום סקר שבוצע על ידי יפע מחקרי מדיה עבור כנס אילת הציג נתונים הפוכים מטענותיו של נתניהו באשר לאובדן אמון הציבור בערוץ 10. לפי הסקר ערוץ 10 דורג במקום הראשון במדד אמינות עם 43%, ואחריו ערוץ 2 עם 42%, ynet, גל"צ, TheMarker ואחרים.

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
ערוץ 10 יאיר נתניהו רביב דרוקר בנימין נתניהו תגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד