י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקור האושר: לעשות ספורט בלי להתאמץ

ענת שץ, מומחית בתנועה ומגע ומורה לפלדנקרייז, מספרת על העיסוי התאילנדי: לא מה שחשבתן • כתבה שלישית בסדרה

מקור האושר: לעשות ספורט בלי להתאמץ



זה בכלל לא משנה אם היית בתאילנד או לא.

יש בעיסוי התאילנדי משהו שכובש אותך מהרגע הראשון. אולי בגלל שהטיפול הוא על מזרן, אולי בגלל שלטיפול יש את המקצב המיוחד לו, ואולי העובדה שמהלך העיסוי הוא כזה שיש התייחסות לכל הגוף, על צדדיו השונים. פעם שוכבים על הבטן, פעם על צד ימין, פעם על צד שמאל, אפשר גם לשכב על הגב, ואפשר אפילו ליהנות בישיבה.

אומרים שהעיסוי התאילנדי מבוסס על לחיצות שעובדות על המרידיאנים, אומרים שיש בו מתיחות שונות ומשונות, אומרים ועושים.

אבל הדבר המרתק ביותר בעיסוי התאילנדי הוא השימוש שהמטפל עושה בגופו שלו. כדי להעניק עיסוי תאילנדי מושלם - המטפל חייב להיות קשוב גם לגופו שלו וגם לגוף שבו הוא מטפל - לפעמים רגלי המטפל, לפעמים אפילו כל גופו משמשים מנוף בעזרתו ניתן להניף בקלילות את המטופל ולהעניק לו תחושת ריחוף נפלאה - כמו שחש ילד בן שנה שהוריו מניפים אותו אל על.

עדיף מגע רך...

אומרים על העיסוי התאילנדי עוד הרבה דברים טובים. שזה מעניק גמישות לשרירים. שזה עיסוי שניתן איתו להגיע לעומק השריר. שהוא פותח, משחרר חסמים רגשיים אנרגטיים ונפשיים…

אבל כמו בכל הדברים הטובים, גם כאן יכולים לשמוע אנשים המספרים על עיסוי כואב מדי, חזק מדי.

יש לכך מספר גורמים. לדעתי, הראשון שבהם הוא העובדה שהתאילנדים רגילים ואולי אפילו זקוקים לטיפולים בעוצמה גבוהה, בתדירות מדהימה, ההתייחסות לעיסוי התאילנדי היא כחלק מהרפואה המונעת, חלק הכרחי לתפקוד היום-יומי.

מטייל שהגיע לתאילנד, שהתייחסותו לטיפולים היא כאל מותרות, ומצבו הגופני – האם קיבל טיפול, האם הוא יודע למה לצפות – איך הגוף מגיב לטיפול במהלכו ואחריו, אם אותו מטייל חווה פעם ראשונה עיסוי תאילנדי, הוא עלול להיבהל מעוצמת הטיפול, העוצמה הפיזית והרגשית.

גורם נוסף שעלול להשפיע לרעה על חווית המטופל בארץ הוא – תפיסת המטפל הישראלי את העיסוי התאילנדי. לפעמים עלול מטפל לחשוב שעיסוי תאילנדי צריך לכאוב, ובמקום להקשיב לצרכי המטופל, הוא עלול להפעיל כוח מעבר ליכולת הסבל של המטופל. כמובן שלא כל המטפלים הם כאלה, יש מטפלים רבים שקשובים, אך עדיין יש מטופלים שכשהם שומעים “עיסוי תאילנדי” יגידו: "ניסיתי פעם אחת - הספיק לי".

לכן יש לי צורך לכתוב זאת: עיסוי תאילנדי אינו בהכרח כואב, יש לוודא מראש שהמטפל מבין את הציפיות שלך מהטיפול - מצד אחד, וליצור אפשרות של התאמת העוצמה במהלך הטיפול מצד שני.

עיסוי תאילנדי הוא אחד העיסויים היותר אפקטיביים, מבחינת היכולת להניע את גוף המטופל במהלך הטיפול, ומבחינת היכולת ליצור שינוי מהותי בתחושת הגוף ובאפשרות התנועתית שאחרי הטיפול. יש בו מגוון רחב של אפשרויות שניתן בעזרתן להתאים טיפול אישי לכל מטופל ולכל בעיה.במהלך עיסוי תאילנדי יש הקשבה לגופך, לנפשך, הלחיצות, המתיחות, המנופים וכל האפשרויות יהיו קודם כל מותאמות לפי יכולתך, לאט ובהדרגה יתגלו מה עוצמת הלחיצות, אילו נקודות מייחלות למגע, עד כמה נדרשת מתיחה, והאם עדיף מגע רך על פני פירוק והרכבה.

ענת שץ - מומחית בתנועה ומגע. מורה לפלדנקרייז - בוגרת ווינגייט, ומטפלת מגע גוף נפש. [email protected] 0523-957450

ענת שץ - מומחית בתנועה ומגע. מורה לפלדנקרייז - בוגרת ווינגייט, ומטפלת מגע גוף נפש

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד