ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נציג אגודת ישראל בי-ם פנה לברקת: "אל תנצל את מחלתו של כהן"

כפי שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים' - מינויו של מלכיאלי לח"כ ומחלתו של סגן ראש העיר צביקה כהן, עלולים לגרום להפקרת השבת במתחם התחנה • חבר המועצה ויצמן שיגר מכתב תקיף לברקת בניסיון אחרון למנוע את החרפה בירושלים

מתחם התחנה בירושלים, צילום: קובי הר צבי
מתחם התחנה בירושלים, צילום: קובי הר צבי

בעקבות הסערה שנחשפה אמש ב"בחדרי חרדים": בהוראת הוועדה למען השבת, שיגר חבר מועצת העיר ירושלים מטעם 'יהדות התורה' יוחנן ויצמן מכתב בהול לראש העיר ניר ברקת, בבקשה להסיר מסדר היום של הועדה לתכנון ובנייה את הבקשה להכשרת העבודות במתחם התחנה, המחלל את השבת.

כזכור, הדרמה החלה לאחר שהתברר כי אין רוב חרדי שימנע את ההצבעה ביום שני הקרוב - שתקבע את עתיד חילולי השבת במתחם התחנה, זאת לאחר שסגן רה"ע מטעם ש"ס צביקה כהן לא יוכל להגיע להצביע מחמת הניתוח הקשה שעבר, ומיכאל מלכיאלי ששימש כחבר מועצה - מונה לתפקיד חבר כנסת.

במכתב ששיגר ויצמן לברקת ושנחשף כעת לראשונה ב"בחדרי חרדים" נכתב כי "בסדר היום של הוועדה לתכנון ובניה ביום שני הקרוב מופיעה בקשה להכשרת חלק מעבירות הבניה שנעשו במתחם התחנה".

"אבקש ממך להוריד בקשה זו מדר היום משתי סיבות", כותב ויצמן, "ידידנו חבר הוועדה הרב צביקה כהן עדיין לא שב לאיתנו מהניתוח שעבר ולכן אין זה מן הראוי לנצל את מצב בריאותו להישגים פוליטיים".

בנוסף כתב ויצמן כי "כל הנעשה בחלק הצפוני של המתחם נוגד את החלטת הוועדה שהתירה בהצבעה פה אחד שימוש חורג למסחר בלבד ופירטה בפרוש לא מסעדות ובהיתר הבניה נרשמו (כנראה בשוגג) שימושים אחרים. "החלטת הוועדה" כפי שמופיעה באתר העירוני מעולם לא הייתה בפני חברי הוועדה".

"אבקש ממך להוריד מסדר היום הצעה זו ועד להחלטה בעניין להורות לגורמי הפיקוח לעשות את עבודתם נאמנה", מבקש ויצמן מברקת ומבהיר כי "בכל מקרה אם לא תענה לפנייתי זו אבקש לאחר הדיון ואישור הפרוטוקול לקיים דיון במועצת העיר, ועד לדיון זה אין להחלטה שום תוקף חוקי".

מוקדם יותר שיגר ויצמן מכתב דחוף לוועדת הרבנים לענייני השבת, "ביום שני הקרוב מגיעה לוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירית ירושלים בקשה (שהוסרה בעבר מסדר היום) להכשיר עבירות בניה שנעשו במתחם ולהסדיר חוקית את פתיחתם של בתי קולנוע, מתקני שעשועים, קיוסקים ומסעדות בשבת".

לדבריו, "יחסי הכוחות בוועדה הם שיש רוב למכבדי השבת (אפשטיין, דייטש, ויצמן, כהן, קלמנוביץ, קלרמן) אולם לאחר התפטרותו של מלכיאלי הרב צבי כהן מש"ס איננו בקו הבריאות", כתב ויצמן וביקש כי "אנא מכם הפעילו השפעתכם על הרב כהן שיגיע לדיון ובזכות שבת קודש יזכה לרפואה שלמה".

כאמור, אמש נחשף ל"בחדרי חרדים" כי ביום שני הקרוב יעלה להצבעה בוועדת התכנון המקומית בירושלים אישור לחריגות בניה שנעשו במתחם התחנה. כזכור, אישור הפעלת המתחם התאפשר לאחר שחבר הכנסת הטרי מלכיאלי, אז חבר מועצת העיר, נעדר מההצבעה, מה שהעניק רוב לנציגים החילונים.

לנציגים החרדים יש רוב בוועדה - חיים אפשטיין, יוסי דייטש, יוחנן ויצמן צביקה כהן, דב קלמנוביץ וישראל קלרמן. אולם לאחר התפטרותו של מלכיאלי ומינויו לח"כ, כאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי עדיין מתמהמה בנוגע לזהות מחליפו, ומחלתו של סגן ראש העיר צביקה כהן האמור לשמש כמחליפו של מלכיאלי - לנציגים החילונים יהיה רוב בוועדה, מה שיאפשר להם לאשר חילולי שבת המוניים במתחם.

כעת, הכדור בידיו של ברקת, האם הוא ינצל את החולשה החרדית ולא יתחשב בעובדה שסגנו כהן לא חש בטוב, או שבעקבות המכתב ששוגר אליו יחליט ברקת לצעוד עם החרדים ולדחות את ההצבעה על מתחם התחנה מחלל השבת.
מתחם התחנה צביקה כהן עיריית ירושלים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד