כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראשת העיר כינתה את מישל אובמה "קופה", ופוטרה

ראשת העיר קליי, גברת בוורלי ווהלינג שבמערב וירג'ניה בארצות הברית, פוטרה בעקבות אמירה גזענית על מישל אובמה: "קופה בנעלי עקב"

ראשת העיר כינתה את מישל אובמה "קופה", ופוטרה
ל

העיר בוורלי הממוקמת צפון מזרחית לבירה צ'ארלסון, היא בעצם עיירה קטנה מאד במונחים אמריקניים, ומונה 500 תושבים בלבד, אבל בדור הרשת שלנו, שום התבטאות כזו לא נסתרת מנגד אף אחד, ולא נבלעת בשאון המדינה.

ולכן, כשעובדת עריה בכירה בשם פמלה טיילור, כותבת בדף הפייסבוק שלה : "מרענן לראות אישה קלאסית, יפה ומכובדת בבית הלבן. נמאס לי כבר לראות את הקופה בנעלי עקב".

כולם, אבל כולם, רואים. שומעים. יודעים. נפגעים. וכאילו לא די באמירה גזענית פוגענית זו של בכירה בעירייה, באה תגובתה של ראשת העיר, שהגיבה לפוסט בנלבבות: "עשית לי את היום, פם"...

ראשת העיר ספגה ביקורת רבה על התבטאותה. הפוסט והתגובה נמחקו במהרה מדף הפייסבוק אך הגולשים הספיקו לתעד אותו - והוא הפך ויראלי. עצומה הקוראת לפיטוריה החלה לרוץ ברשת וזכתה לחתימות על ידי 150 אלף בני אדם.

גרג פיצוואטר, חבר בוועדת העירייה, אישר את התפטרותה של ווהלינג, אך לא ידע לומר אם טיילור פוטרה או התפטרה בעקבות התקרית. עם זאת, הוא אישר כי היא כבר לא מועסקת במחוז.

בהצהרה שהעבירה ל"וושינגטון פוסט" התנצלה ווהלינג ואמרה כי ההערה שלה לא נועדה להיות גזענית. "התייחסתי לכך שהיום שלי השתפר הודות לתוצאות הבחירות והשינוי שעומד לקרות בבית הלבן", הסבירה בהצהרה. "אני מתנצלת בכנות אם פגעתי".
נעלי עקב מישל אובמה גזענות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד