א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליברמן יצא נגד בנט ונשלח לחסל את הנייה

שר הביטחון עקץ את הבית היהודי והסביר את ההבדל בין ימין פרקטי לשאינו, בבית היהודי לא נשארו חייבים

ליברמן ובנט בימים יפים יותר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן ובנט בימים יפים יותר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חזית חדשה: הבוקר (חמישי) תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן את שר החינוך נפתלי בנט, על רקע חוק ההסדרה שעבר אתמול בקריאה טרומית בכנסת. אך בנט לא נשאר חייב והשיב אש.

שר הביטחון התייחס לפינוי היישוב עמונה ואמר כי "תושבי עמונה ועפרה הם אנשי נורמטיביים ושומרי חוק, זה לא אשמתם", לדבריו, "יכול להיות שלא נמצא פתרון, אסור להשלות אותם. הניסיון להפריח סיסמאות וכל התחרות בתוך מחנה הימין זה מה שגרם לנזק, מי שהפיל את ממשלת שמיר זו 'התחיה' ואז קיבלנו את אוסלו ומי שהפיל את ביבי זה חנן פורת ואז קיבלנו את ברק".

ליברמן הוסיף כי "אני אדם פרקטי, לשמחתי השמאל נמחק לחלוטין ואני מייצג את הימין הפרגמטי. יש ימין של פופוליזם וסיסמאות וזה לא מעניין אותי, אני מכבד את בנט ויש לו תפיסה משלו ולי יש תפיסה משלי וצריך לנהוג בסובלנות. אבל מה הטעם בכל הסיסמאות אם אין בניה?"

על ההפגנות הצפויות בעמונה אמר ליברמן כי "בישראל אנשים יוצאים להפגין על איכות סביבה ותנאי ההעסקה, כך נהוג במדינה דמוקרטית. בטח שלוקחים להם את הבית – חייבים להתייחס לזה בהבנה. זו הזכות הבסיסית שלהם למחאות ולהפגין, ואני מקבל את המחאה בהבנה".

למרות זאת הוא הבהיר בחומרה כי "מה שלא יתקבל בהבנה ולא תהיה שום פשרה כי אני בטוח שלא נקבל את זה, זה אלימות כנגד אנשי צה"ל וכוחות הביטחון. עד כאן, את זה לא נקבל בשום אופן. אפשר למחות, צריך למחות", לדבריו, "אני מבין את המחאה אבל מי שרוצה להשתלח שיעשה זאת מול הפוליטיקאים, בטח לא מול הצבא, אסור שצה"ל יהיה מותקף והחיילים יהיו במרכז ויכוח פוליטי או אידיאולוגי. וחייבים לעשות הכל על מנת שזה יישאר כך".

על הסיכוי ש'הבית היהודי' יפרשו מהקואליציה בעקבות פינוי עמונה השיב ליברמן: "אני לא רואה גורם אחד שמעוניין לפרוש או בהקדמת הבחירות, הממשלה הזאת והקואליציה יציבה מאוד למרות כל החיכוכים".

בבית היהודי לא אהבו את דבריו של ליברמן והשיבו בתגובה עוקצנית: "ליברמן הוא פטפטן בלתי נלאה. שיתמקד בחיסול הנייה במקום להתנדב להקים פלסטין על כביש 6".
איווט ליברמן נפתלי בנט הבית היהודי עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד