י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרשל"צ: "מי שקונה כרטיס לוטו יש לו על מה לסמוך"

באירוע הוכרזו שנים עשר הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס • יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין: "תחרות החיבורים התורניים היא החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית"

הרשל"צ: "מי שקונה כרטיס לוטו יש לו על מה לסמוך"

בטקס סיום תחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס, שנערך במלון ויז'ניץ 'ציפורי קלאס' בבני ברק, בהשתתפות הזוכים ובני משפחותיהם, בראשות רבנים, ראשי ישיבות, חברי כנסת, וראשי רשויות והנהלת מפעל הפיס בראשות אלוף מיל') עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס ועמרי לוטן מנכ"ל מפעל הפיס, דיבר הרשל"צ בשבח המפעל.

במעמד המרשים לכבודה של תורה, הוכרזו שנים עשר הזוכים בתחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס, שנכתבו סביב נושא 'בין אדם לחברו'. את שולחן הכבוד פיארו רבני וועדת השיפוט של התחרות ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור', דומ"צ חסידי בעלזא הגאון רבי יעקב גרינוולד, הגאון רבי שלום בער סורוצקין ועוד.

אורח הכבוד באירוע היה הרב הראשי הראשון לציון רבי יצחק יוסף שפתח במשא המרכזי ששיבח את מפעל הפיס ואמר ”יש לכם את הזכות לקחת חסות על אירוע מפואר לכבודה של תורה". הראשון לציון סיפר על דעתו ההלכתית של מרן הרב עובדיה זצוק"ל בנוגע להשתתפות בהגרלות של מפעל הפיס. לדבריו בתחילה הוא הסתייג מרכישת כרטיסי הגרלות של מפעל הפיס אך "בשנים האחרונות סיפרו לו שמפעל הפיס עוסק בחסד, מסייע לבתי חולים, תלמידי חכמים, עוסק בהקמת בתי כנסיות, מקוואות טהרה ועוד דברים טובים. ואמר שאדם שקונה כרטיס של מפעל הפיס, אפילו יודע שהוא לא יזכה, זה הולך לצדקה ולכן יש לו על מה לסמוך".

בסיום נאומו, העניק הראשון לציון תעודת הוקרה ליו"ר מפעל הפיס על הובלת מיזם תחרות חיבורים תורניים שהפכה לחלק בלתי נפרד מהווי עולם הישיבות, זו השנה השישית.

במקום הראשון זכה הרב מרדכי היישריק ר"מ ישיבת באר המלך שקיבל מלגה בסך 25,000 ₪ והוצאה לאור של ספר ובו כל חידושי תורתו (הספר יודפס ויופץ על ידי רשת ספרי 'אור החיים'). במקום השני זכה הרב ברוך אברהם פיינשטיין ר"מ בישיבת סלבודקה שקיבל מלגה של 20,000 ₪, במקום השלישי זכה הרב שמואל פויפר ר"מ בישיבת עטרת יוסף, שקיבל מלגה בסך 15,000 ₪. במקום הרביעי זכה הרב ינון בר כוכבא אברך כולל אהבת שלום, שקיבל מלגה על סך 10,000 ₪ ובמקום החמישי הבחור החתן אהרון ברייער תלמיד ישיבת בעלזא שקיבל מלגה על סך 5,000 ₪ שאר הזוכים עד המקומות השנים עשרה קיבלו כרטיספר המקנה זכות רכישת ספרים ברשת ספרי אור החיים בסך 1,000 ₪ כל אחד.

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי אמר בנאומו: "מפעל הפיס זה מפעל חסד המסייע לעולם התורה וללומדי התורה, זכות גדולה נפלה בחלקם להקים תחרות חיבורים תורניים לעידוד כתיבת חיבורי תורה בעולם הישיבות".

ראש ישיבת אור אליצור הגאון רבי מסעוד בן שמעון שיבח את כותבי החיבורים ושיתף את הקהל באיכות החיבורים שנשלחו השנה לתחרות, והקושי בבחירת החיבורים המצטיינים. בדבריו הודה למפעל הפיס ולעומד בראשו שעומד לימין הפרויקט "ומנצל בהצלחה מרובה את תפקידו החשוב למען עשיה ברוכה ובלתי פוסקת למען הציבור בישראל ופועל להגדיל תורה ולהאדירה".

יו"ר מפעל הפיס, האלוף (מיל') עוזי דיין אמר באירוע: "מפעל הפיס משקיע הון רב בפעילות בקרב הקהילה, השקעה שבאה לידי ביטוי בעיקר בבניית כיתות לימוד, בתי ספר ומבנים ציבוריים לרווחת הקהילה. מתוך הכרה שאין די בהשקעה בחומר, יזם מפעל הפיס תחרות לעידוד כתיבת חיבורים תורניים. המיזם מהווה את החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית המעוגנת במאות שנים של ספרות תורנית ענפה. מפעל הפיס גאה מאוד להוביל את מיזם החיבורים התורניים שמתקיים זאת השנה השישית".
מפעל הפיס חיבורים תורניים הרב פוברסקי כרטיס לוטו ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד