ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לפני שנה - הרב עמאר ל'בחדרי': "רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה"

דברי רבה של ירושלים ל'ישראל היום' חוללו סערה, מעט יותר משנה לאחר שאמר דברים דומים ל'בחדרי חרדים' בעקבות מצעד התועבה, וחולל גם אז דיון תקשורתי נרחב ואף קריאות להדחתו - אף שהשמיע את עמדת התורה • צפו והיזכרו

לפני שנה - הרב עמאר ל'בחדרי': "רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה"

הראיון שערך כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר עם רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר מכה גלים, לאחר שהרב תקף בחריפות את תופעת מצעד התועבה ומשתתפיו. ראוי לציין כי גם בעבר אמר הרב דברים דומים בחריפות רבה, וגם אז התחולל הד תקשורתי שהסתיים לאחר זמן מה.

מדובר בסוכות לפני שנה, אז העניק הרב ראיון חג ל'בחדרי חרדים' והתייחס למצעד התועבה ולרוצח ישי שליסל. "ברור שבימינו המצב לא רק בירושלים, בכל מקום, לצערנו מדת הבושה שתמיד הייתה לחומה בשביל מצוות התורה, שזה מכוח הבושה אדם נמנע מהרבה עבירות, המידה הזאת נפרצה ונרמסה בימינו, כמעט לא נשאר ממנה דבר, ומאז התחילו חוצפות ודברים נועזים שאדם לא היה מעלה בדעתו לחשוב בהם - אנשים עושים אותם בראש חוצות, ואנחנו צריכים למצוא דרך.

"לפעמים כאשר נלחמים בכוח משיגים ההיפך, כמו זה שהלך ועשה מעשה שלא יעשה, הוא לא בית דין והוא לא יודע מה אסור ואין לו שום הצדקה, מעשה נורא של שפיכות דמים ושום דבר לא יכול להצדיק אותו. הוא גרם נזק שלא ישוער לכל היהודים החרדים בחושבם שכך אנחנו נראים. אז צריך לפעול אבל עם הרבה מחשבה. צריך להתייעץ עם הזקנים וצריך לשאול עצה. לא כל אחד יקח דין לעצמו.

"ירושלים אחרי הכל במצב יחסית טוב אפשר לומר מכל ערי הארץ המצב עדיין טוב. אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה, כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה. הם מנסים היום לתת לזה לגיטימציה בבית המחוקקים ובתי המשפט, אבל זה לא דבר טבעי ולא דבר נורמלי, והתורה קראה לזה תועבה ובודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להילחם בצורה יותר מחושבת", אמר הרב.

הדברים צוטטו בזמנו בכלי התקשורת השונים, ובין השאר ב'הארץ', חדשות 2 ואתר וואלה! ואף נשמעו קריאות להדיח את הרב, למרות שהוא הביע את עמדתו ההלכתית והתורנית.

צפו בראיון המלא של הרב עמאר ל'בחדרי חרדים'
הרב עמאר בחדרי חרדים תועבה מצעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד