י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עסקת טיעון: הרב ברלנד ירצה 18 חודשי מאסר

לאחר שנים רבות ומרדף חוצה יבשות, פרשת הרב ברלנד קרובה לסיומה, עם הודאתו של הרב במעשים חמורים וחתימה על הסכם טיעון בין פרקליטות מחוז ירושלים ועורכי דינו של הרב, לפיו הוא ירצה שנה וחצי מאסר - בקיזוז התקופה שכבר שהה בכלא

הרב היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנים רבות ומרדף חוצה יבשות, פרשת הרב ברלנד קרובה לסיומה, עם הודאתו היום (חמישי) של הרב במעשים חמורים וחתימה על הסכם טיעון בין פרקליטות מחוז ירושלים ועורכי דינו.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', היום (ה') אחר הצהריים השופט ירון מינקטביץ קיבל את בקשת עורכי הדין רחל תורן ואביגדור פלדמן לסיים את ייצוגם בתיק של הרב אליעזר ברלנד.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים בנוכחות הרב ברלנד, נציגי פרקליטות מחוז ירושלים הגיעו להסדר טיעון עם עורך הדין אפרים דמרי בפרטים האחרונים בהסדר הטיעון לפיו, יושת על הרב עונש של 18 חודשי מאסר, מהם ינוכו החודשים בהם ישב הרב במעצר בדרום אפריקה ובישראל לאחר הסגרתו.

הרב הודה כי במספר הזדמנויות ניצל את מעמדו כמנהיג קהילה חסידית, וביצע מעשים אסורים בנשים שפנו אליו לייעוץ, הדרכה רוחנית וברכה. במסגרת הסדר הטיעון הרב ברלנד הודה בשני מעשים חמורים. בנוסף, כאשר נחשפו חלק ממעשי הרב, הורה הרב ברלנד לשניים מחסידיו לפגוע באדם שחשף את המעשים.

עו"ד אפרים דמרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: עו"ד אפרים דמרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד אפרים דמרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כולנו תקווה שבליל הסדר הוא יבלה עם בני משפחתו בהסבה מלאה" אומר ל'בחדרי' עו"ד אפרים דמרי שמייצג את הרב ברלנד.

"רק שיהיה ברור" אומר עו"ד דמרי, "הרב לא היה מוכן להודות בעבירות החמורות, אך מאחר וגם ככה הוא היה במעצר והוא רצה לסיים את זה, הוא החליט לקבל את כתב האישום המתוקן, הוא החליט להודות, לרצות עוד מספר חודשי מאסר וללכת הביתה".

"כפי שהסכמנו עם הפרקליטות, העונש, בכפוף להחלטת השופט, יעמוד על 18 חודש בלבד ולצורך כך תחשב כל תקופת המעצר בדרום אפריקה ובישראל. משמעות הדבר שהרב צפוי להשתחרר מהכלא כבר בחודשים הקרובים ובכך תבוא הפרשה לסיומה והוא ישוב, כך תקוותו, להנהיג את קהילת שובו בנים כבעבר".

כזכור, הרב ברלנד עזב את ישראל שעה שהתנהלה חקירה בעניינו. מאז, נקטו משטרת ישראל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים שננקטו במדינות שונות בהן הסתתר, על מנת לאתרו ולהביאו ארצה כדי שייתן את הדין על מעשיו. בסופו של יום המאמץ הניב פרי וברלנד הובא לישראל. גם כאשר בתי משפט השלום שחררו אותו ממעצר, הפרקליטות שבה והגישה עררים על החלטות אלו והתעקשה שייוותר במעצר, וכך אכן היה.

הרב אליעזר ברלנד הסדר טיעון שובו בנים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד